Oostenlijkste Oostenrijk, 119 km - Reisverslag uit Frauenkirchen, Oostenrijk van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Oostenlijkste Oostenrijk, 119 km - Reisverslag uit Frauenkirchen, Oostenrijk van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Oostenlijkste Oostenrijk, 119 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

10 September 2007 | Oostenrijk, Frauenkirchen

Hallo daar, Sanneke wat leuk om ook een berichtje van jou te zien!
Gisreren hebben wij een poging gedaan om ook de laatste achterstand in te halen. Het begon met mooi fietsweer, zonnetje prima temperatuur dus zelfs de korte broeken aan. Na 27 km Szombathely wat eigenlijk de eindplaats had moeten zijn en die hebben we toch met een kort bezoek vereerd. Troffen er nog een Nederlander die voor heen chefkok was bij het Kempisch Verpleegtehuis maar nu, na zijn pensionering, een pension begonnen is in Hongarije. Ze waren er nu een jaar en hadden nog nooit een week lang zo´n slecht weer meegemaakt.

We gingen weer verder en het werd weer erg donker maar bleef gelukkig droog maar het ging wel erg hard waaien, zeg maar stormen en natuurlijk hadden we de wind tegen. Kijk, bij het klimmen weet je nog dat je uiteindelijk een afdaling krijgt, bij harde wind kom je alleen langzaam vooruit!!
In Hongarije zagen we de eerste enorm grote landbouwbedrijven met dus nu eindelijk grote akkers. Het lijkt wel of veel van de oude boerderij gebouwen verlaten zijn.
Na 60 km gingen we weer de grens naar Oostenrijk over bij Panhagen. Konden weer zo doorfietsen.

We kwamen toen in een vlak landbouwgebied, lekker als het zo waait. Er viel wat regen maar dat mocht geen naam hebben en het klaarde ook weer op in de zin dat de lucht weer helder werd maar het bleef waaien.
Het bezoek van de Paus deze week aan Oostenrijk, wat ze hier natuurlijk nog al bezig hield, viel ook grotendeels in het water. We hebben overnacht in Oostenrijk en gaan nu door naar Slowakije. Als mijn schatting van de afstand Szombathely naar Bratislava had geklopt dan hadden we het gisteren gered om er te komen maar om de een of andere vage reden heb ik me hier voor het eerst 50 km verteld en die moeten we dus nu nog. We gaan er maar gewoon aan beginnen en hopen er een beetje na de middag te zijn. PS we zitten in een wijngebied hebben er daar gister voor het eten een lekkere bel van geprobeerd en (wellicht mede door het geploeter tegen de wind vooraf) kwamen toen al bijna niet meer van onze stoel, wel heeeeeel lekker!!

• 10 September 2007 - 06:52

Arnoud:

Veel oude boerderijen die verlaten zijn? Kijk 's goed of er niet wat moois tussen zit! Zou een mooie dependance van huize De Louw kunnen zijn (en een leuk vakantieadresje voor ons natuurlijk).

• 10 September 2007 - 09:06

Johan En Nellie:

in 1995 stonden die boerderijen al leeg ze zullen nu wel helemaal vervallen zijn.
    of het aan de wind of aan de wijn lag als het maar lekker was

• 10 September 2007 - 09:44

Esmiralda:

Een paar dagen geen mailbox gezien en vanochtend dus een 5-tal verhalen voor de kiezen genomen. Heb nog aan jullie moeten denken toen ik de weerberichten zag met slecht weer boven het deel van Europa waar jullie je bevinden....gelukkig worstelen of beter gezegd fietsen jullie je er doorheen. Hou vol en hopelijk komt er een hoge druk gebied voorbij dat zorgt voor een zonnige thuiskomst!

• 10 September 2007 - 09:56

Antoinette:

Hee Antonita en Henk, ik ben nog steeds een trouwe lezer van jullie verhalen, geweldig !Over variatie in natuur, culuur en nu ook het weer hebben jullie niet te klagen. Maar jullie humeur heeft er zo te lezen niet onder te lijden, houwe zo !