Wat voor hausen?? 106 km - Reisverslag uit Witten, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Wat voor hausen?? 106 km - Reisverslag uit Witten, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Wat voor hausen?? 106 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

21 September 2007 | Duitsland, Witten

Hoera hoera vandaag is ons huwelijk weer net zo oud als Wendy! Dat hebben we vanavond gevierd met een uitgebreid diner. Het was een speciaal verrassings diner voor twee! Heerlijk, lekker lang tafelen en nu uitbuiken dus een wandeling naar het plaatselijk Internetcafé leek een heel goed plan.
We zijn weer 106 km dichter bij huis en geloven er nu echt in dat we zondag de fietsen weer in onze eigen bieb kunnen parkeren. We hebben ook weer wat getraind voor het weekend in de Ardennen. Vanmorgen wees een aardige man ons er op dat verder op eine grosse baustelle war dus we konden beter unten ins tall gaan rijden. Nou dat was dus een lekker kiezel paadje waar je met bepakking liever niet overheen rijdt maar wel weer even wat anders. Later kwamen we weer bij een geblokkeerde weg. Waren ze een viaduct over de snelweg aan het renoveren dus je kon er echt niet door. Henk kijken op de GPS en die zag wel een mogelijkheid voor een korte omleiding. Eindje terug en toen een weggetje in dat steeds smaller werd en uitmondde in niet meer dan een singletrack. Met wat geslinger en gedoe door slijk en over stenen kwamen we aan de andere kant. Het was echt niet te geloven dat zo'n paadje op de GPS stond. Zelfs Henk die toch een onverwoestbaar vertrouwen in het aparaatje heeft stond paf.

Verder weer een prachtig zonnige herfstdag waar de km's lekker opschoten. Weer een lunch op een bankje bij een hondensport terrein. Met toestemming van de "gazonmaaier" die ons onder oorverdovend lawaai gezelschap hield. Het blijft klimmen en dalen en vandaag waren de meeste mooi lopende klimmen van enkele km's af en toe daar tussen in hadden ze dan ineens een heel steile verstopt waar je nog goed op je tanden moest bijten.

De tweede pauze zaten we kennelijk in een vila wijk, wat we daar aan dure auto's in een kwartier voorbij zagen komen!! Het leukste was wel een motorijder, type directeur die na het werk met een sigaar in zijn mond (echt waar!) met zijn Harley incl leren broek en jas met franjes nog een tochtje ging maken.

Toen we bij het hotel aankwamen werden we direct benaderd door een oude dame die het werkelijk geweldig vond waar we mee bezig waren. Leuk als mensen zo oprecht enthousiast zijn.
We beginnen nu ook wel meer en meer in verstedelijkt gebied te komen. We proberen het zoveel mogelijk te vermijden maar vooral Iserlohn bleek niet te omzeilen. We zijn nu al benieuwd naar morgen want de route die de GPS als kortste heeft uitgezet naar Kevelaer loopt midden door het Ruhrgebied. Er lopen ook zoveel verschillende korte weggetjes dat het ook onbegonnen werk is daar zelf nog een route uit samen te stellen. Wel raar dat het morgen de laatste echte etappe is. We gaan er nog maar eens een nachtje over slapen.

• 21 September 2007 - 21:38

Johan En Nellie:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag

• 21 September 2007 - 22:06

Annemiek:

Inderdaad, alsnog proficiat met de trouwdag. En heel veel sterkte voor de laatste loodjes.
    't Is me wel een avontuur geworden zeg. En petje af voor het uithoudingsvermogen en de moed.
    Hier staan grootse dingen te gebeuren, maar we bellen weer als jullie de fietsen echt op stal hebben gezet!
    Knuffel!

• 22 September 2007 - 06:35

Geert:

Proficiat met de trouwdag! Beregoed jullie tocht! Goede thuiskomst!

• 22 September 2007 - 06:46

Heidi Vd Heijden:

alvast een heel welkom thuis !!!!!
    Kei goed gedaan.
    Gefeliciteerd ook nog met jullie trouwdag.
    Heel veel groetjes van Robert en Heidi

• 22 September 2007 - 06:49

Corjan En Aniek:

Wauw, 29 jaar getrouwd, gefeliciteerd!
    Het wordt t weekend mooi weer, dus dat is fijn thuiskomen. We horen van jullie, tot gauw.

• 22 September 2007 - 06:51

Henry En Mjon:

Antonita en Henk,

Jullie hebben een SUPER prestatie geleverd en wij hebben genoten van jullie verslagen. Jullie hebben de reis zo beschreven dat wij, als niet fietser, toch een goed idee hebben gekregen wat jullie onderweg meegemaakt hebben.
    Complimenten daarvoor.

Het avontuur zit er bijna op, nog een paar dagen en dan kunnen jullie weer in je EIGEN bedje slapen! Dat lijkt me na zoveel weken toch ook wel weer heerlijk.

Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Daar hebben jullie gisteren toch wel een borrel opgenomen?

xxx en tot snel!
    Henry en Mjon

• 22 September 2007 - 18:24

Marleen:

We hebben Watje vandaag ook maar gefeliciteerd met haar baasjes en een lekker kluifje gegeven. Ben benieuwd of ze al wat onrustig gaat worden morgen, nu jullie zo dichtbij komen. Geniet morgen lekker van het mooie weer en de laatste etappe

• 22 September 2007 - 18:37

REg:

Jullie ook weer jullie trouwdag gevierd;-)

Go voor de laatste loodjes, die wegen duidelijk niet het zwaarst...

• 23 September 2007 - 19:08

Gerry:

Nog proficiat met jullie trouwdag. Ik moest er onlangs nog aan denken toen ik per toeval Gerard vd Maasakkers in Den Bosch zag.. Het laatste stukje nog... Welkom thuis.

• 24 September 2007 - 07:35

Esmiralda:

Geweldige tocht en goed afgesloten. Gefeliciteerd (ook met jullie trouwdag) en welkom thuis! Ik hoor later deze week graag de verhalen.