Oost, west......., 64 km - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Oost, west......., 64 km - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Oost, west......., 64 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

24 September 2007 | Nederland, Gemert

Laatste morgen ontbijt en toen met ons vijven naar het terras waar de andere fietsers zich 10 minuten later bij ons voegden. Zo gezellig en bekend en wij konden onze verhalen kwijt. Kitty en Ad hadden zelfs de moeite genomen om met de auto naar Kevelaer te komen, dit soort dingen doet je echt wel wat. Toen naar De Mortel, vaart zat er boven verwachting goed in maar het was ook zo'n mooi weer en in de groep gaat het toch veel makkelijker zeker als je veel te kletsen hebt. In De Mortel nog even met de groep op het terras en daarna richting huis. Bleken we zelf geen sleutel meer te hebben. We kwamen eerst onderweg Annegien en Sanneke keken met de kleine Guus die geboren is toen wij net vertrokken waren. We besloten dan even naar Boekel te rijden langs mijn ouders zodat zij ons ook nog met fiets en bagage konden zien, komen we onderweg zwager Frans tegen die naar ons onderweg was en nu dus maar mee naar Boekel ging. Aan het eind van de middag dan eindelijk richting huis met de sleutel die we van mijn ouders meenamen, nog even langs zus Annie. Op de laatste km kreeg ik een sms-je Gerrit en Anja waren op de motor langs geweest en zaten nog in de buurt koffie te drinken. Die kwamen dus gelijk weer terug terwijl wij nog aan het rondkijken waren op de Sparrenweg, oh ja, hier wonen wij. Bijgekletst en gegeten en toen kwamen de buurtjes en Mieke nog even langs zodat we om half 11 nog in ons fietspak zaten. Met bloemetjes en kaartjes om ons heen echt allemaal zo geweldig!!
Nu is het dan maandagochtend en langzaam neemt het leven weer zijn gewone gang. We besloten eerst dit verslag af te maken omdat het nu nog vers in het geheugen ligt en ook voor onze lezers een afsluiter is die niet op zich mag laten wachten. We willen allen die ons gevolgd hebben heel erg bedanken voor hun tijd en aandacht. De reacties waren steeds hartverwarmend, leuk en af en toe, zoals dat hoort, wat prikkelend maar daardoor voel je je ook op afstand toch dicht bij je familie en vrienden.
Nogmaals dank, het ga jullie goed en tot gauw.
PS nog wat statistieken voor de liefhebbers: We hebben 3786 km gefietst, dat is 231 meer dan vooraf gedacht. (Ruim binnen de 10% marge die onze fietsclub aanhoudt :-)
De route zoals vooraf bedacht is steeds gevolgd en we hebben alle steden en bezienswaardigheden bezocht die we op ons lijstje hadden staan. Alleen Tsjechie zijn we meer diagonaal doorgegaan dan vooraf gepland. Het begin viel qua fietsen erg mee en we hebben totaal 1,5 dag kunnen inlopen, het einde was zwaar en daar zijn we 0.5 dag verloren waardoor we uiteindelijk een extra rustdag in Kassel overhielden. We hebben 221 uur totaal op de fiets gezeten (5,5 werkweek)
Henk heeft een maximum gehaald met aanhangwagen van 79.2km per uur!!! Gemiddelde snelheid 16.6 km per uur. We hebben dus 15 landen aangedaan en in 14 overnacht, alleen niet in Griekenland.
We hebben in 7 weken een zak drop opgemaakt door elke dag ieder 2 dropjes te eten. Gisteren de laatste opgesnoept.

• 24 September 2007 - 11:34

Antoinette:

Hee Antonita en Henk,
    Wat een geweldige prestatie en goed om te lezen dat jullie nu weer thuis zijn. Nog wel een beetje nagenieten natuurlijk. Het weer werkt gelukkig goed mee, hetzelfde als de afgelopen weken, op de laatste dagen na. Nat !
    We spreken elkaar snel. De papieren voro Rome zijn binnen, dus op naar de volgende trip !

• 24 September 2007 - 11:49

Heidi Vd Heijden:

Wat een verrassing voor jullie dat ze jullie tegen kwamen gefietst. Mooier kon niet he?
    Jullie kunnen terugkijken op een geweldige prestatie een een fantastisch avontuur. Super !!!!!
    Heel veel groetjes van Heidi

• 24 September 2007 - 11:51

Anita:

WELKOM THUIS.
    Alleen jammer dat er nu elke dag geen verhaaltje meer komt. Het gaat jullie goed.

Groetjes Anita, Theo, Niels en Rick

• 24 September 2007 - 14:31

Reinier:

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Gaan jullie nu nog wat aftrain/afkick tochtjes in Nederland maken?

Ik ben erg benieuwd naar het fotoalbum en de bijbehorende vehalen!

Reinier

• 24 September 2007 - 17:07

Paula:

welkom thuis!!!
    de groetjes alvast en tot ziens

• 24 September 2007 - 18:42

Rob:

Fantastisch gedaan! Wat een tocht en een leuke ontvangst. Fijne vrienden.
    Welkom thuis maar weer en nu maar even uitrusten.

• 25 September 2007 - 04:42

Domino:

congratulation

• 25 September 2007 - 07:12

Anja :

Antonita en Henk gefeliciteerd met het slagen van jullie fietstocht. Jammer dat ik zondag niet kon om jullie mee af te halen.
    Ik zal jullie verslagen op het internet ook gaan missen.
    Nu weer zachtjes aan gaan wennen aan het gewone leven.
    Nogmaals gefeliciteerd en tot gauw.

Groeten Anja en Tonny Egelmeers

• 28 September 2007 - 10:57

Arnoud:

Helaas heb ik de afgelopen 10 dagen jullie avontuur niet kunnen volgen wegens een vakantietripje naar Egypte (da's ook zwaar hoor!).

Klasse wat jullie allemaal gepresteerd hebben!