Koude start, 105 km - Reisverslag uit Ostwig, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Koude start, 105 km - Reisverslag uit Ostwig, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Koude start, 105 km

Door: Corjan

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

20 September 2007 | Duitsland, Ostwig

Ook deze ochtend weer gestart met verse broodjes. Daarna alles weer pakken om Kassel te verlaten. Ook de tijd van het jaar maakt het nodig dat we richting einde koersen. De dagen worden steeds korter en zowel de ochtenden als de avonden worden koud. Het is steeds kiezen wat je het beste kunt dragen. Je wilt niet te warm gekleed zijn maar ook geen kou leiden. We beginnen als het enigzins kan in de korte broeken. Vaak met de Igo-jasjes die Henk later verruild voor een shirt met korte mouwen. Ik doe meestal in de loop van de dag het jasje uit omdat ik nog een hemd en fietsshirt eronder aan heb. Ik start ook vaak nog even in een regenjasje tegen de koude wind. Dat gaat meestal na de eerste klim (en afdaling) al uit. We hadden een slow start vanmorgen, waarschijnlijk ook tengevolge van de klimpartij van gisteren. De benen voelden zwaar. Na 25 km al de eerste pauze en lunch. Daarna kregen we gelukkig een paar afdalingen en zaten we snel aan de 40 km. Het werd weer een wat ruiger l andschap en ook weer wat groener.. Voor ons gevoel zijn we echt langzaam van de zomer in de herfst gereden. We zien nu al veel mooi verkleurde bladeren, afgevallen fruit, kastanjes en noten. Van een oude dame kregen we nog twee appels en in Bad Arolsen (wij hadden er tot vandaag nooit van gehoord) troffen we een heel Nederlands gezelschap, op vakantie met de bus in deze omgeving. Ook zagen we verschillende Nederlands auto's en we kochten onze eerste Nederlands krant. Meteen het nieuws van Prinsjesdag meegekregen. In de loop van de dag ging het fietsen soepeler omdat het weer ook weer wat warmer werd en dan voelen de spiertjes toch wat soepeler. Het blijft voortdurend klimmen en dalen maar gelukkig niet meer zo bizar steil als een paar dagen geleden (korte uitzonderingen daargelaten). We zitten vanavond in een hotel in Ostwig. Dat is maar 26 km van Winterberg. Ook hier weinig te beleven en al zeker geen internetcafe. Morgen hopen we er weer een te kunnen vinden. Gister konden we niet alle foto's plaatsen omdat het netwerk in het internetcafe voor de tweede keer "plat" ging. Henk gaf vandaag nog aan dat bij hem hoofd en benen tegengestelde signalen afgeven. Zijn hoofd wil nog wel een tijdje door met deze fietstrip maar zijn benen zijn toe aan vakantie!! Toch al superknap om die zware aanhangwagen over al die bulten te sleuren. Als je aan het fietsen bent en zeker in een klim hebben we vaak van die Nederlandse liedjes die zo lekker blijven hangen. Zo heb ik me vandaag de hele dag bezig gehouden met de tekst van Testament van Boudewijn de Groot. Ik geloof van ik hem nu kompleet heb alleen de volgorde weet ik niet meer. We gaan nog lekker ff televisie kijken en dan morgen weer aan de bak.

• 21 September 2007 - 04:33

Tzacor En Wendy:

We zien dat jullie bijna bij dusseldorf zijn, als je daar nou even wacht kunnen wij volgende week mee achterop naar huis. ;0)

• 21 September 2007 - 12:06

F. En J. Suyker:

Nog even volhouden, we volgen jullie dagelijks.
    Henk: ga op je hoofd fietsen dan hebben je benen rust.
    Succes voor de laatste etappes!!
    Groetjes van ons samen!!!

• 21 September 2007 - 16:36

Paula:

Zo is het leven...van de zomer langzaam de herfst in fietsen. Lijkt me heerlijk om zo lang van huis te zijn en alleen maar bezig te zijn met de basis...bewegen, eten, drinken, onderdak. Met in je hoofd een tekst van ene Boudewijn...Mooi. Kijk af en toe afzien is niet erg, zeker niet als je er zelf voor kiest. Maar heerlijk, zoveel dingen zien, mensen ontmoeten, afstand nemen. Ja, beetje jaloers ben ik wel. Ik wens jullie een behouden thuiskomst! groetjes
    Paula

• 21 September 2007 - 19:47

Mieke:

Bijna weer thuis, dat moet ook heel speciaal gevoel geven. Wij verheugen ons er weer op jullie 'live' te zien.

Succes en 'tot ziens'

• 21 September 2007 - 21:13

Annie:

Het af-of het optellen van de kilometers zijn nu toch aardig in zicht,en hebben zoniet een mooi verhaal,betekenis,herinneringen,weemoed,hoop en dicht(er)bij je zelf kunnen brengen,wat volgens mij sowieso een bijzondere ervaring is....
    de laatste kilometers....zet hem op en houdoe!!!!