rustdag, 0 km - Reisverslag uit Kassel, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu rustdag, 0 km - Reisverslag uit Kassel, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

rustdag, 0 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

19 September 2007 | Duitsland, Kassel

Onze rustdag begon werkelijk heerlijk, uitslapen en toen verse broodjes halen met eigen koffie en een glaasje jus. We hadden van onze verhuurster gehoord dat er aan het einde van de straat een wasserette was dus daar naar toen getogen. Ik in korte broek (lekker met dit weer) en ter plekke nog de truien en t-shirts aan de wasmachines toevertrouwd. Alles wat we nog denken te kunnen dragen hebben we gewassen en gedroogd. Wat een heerlijk schoon gevoel.

We realiseerden ons dat dit pas de 3e dag is dat we in het geheel niet gefietst hebben. Alleen in Plovdiv en toen we met de bus van Ptuj naar Maribor gingen zijn de fietsen niet van hun plek geweest.

Na de lunch togen we te voet naar de Wihelmstrasse een lange straat die van het centrum van Kassel leidt naar de Wilhelmshöhe. Dit Bergpark bestaat uit een groot slot met een prachtig park (totaal 240 ha) dat steeds hoger gaat tot je via paden en trappen een gebouw bereikt van waar je een geweldig overzicht hebt over de stad en omgeving. Annemiek, jij kent het, we zijn helemaal naar boven geklommen en later weer terug. We vragen ons ernstig af of dit de beste weg is een rustdag in te vullen. We hebben waarschijnlijk morgen meer spierpijn dan we de laatste dagen hebben gehad. Later zijn we met de tram terug gegaan naar de stad en eindigen onze dag met het bijwerken van de site. Nog 3 serieuze fietsdagen te gaan. Het voelt onwerkelijk maar we merken beide dat we langzaam maar zeker ook weer beginnen te denken over dingen thuis. Langzaam komt het besef dat deze trip een keer eindigt en dat het leven dan weer zijn normale gang zal gaan.
Wel waren we hartstikke blij met al jullie reacties. Kennelijk gaan jullie het ook tot het einde toe volhouden!

• 19 September 2007 - 19:55

Heidi Vd Heijden:

Tuurlijk blijven we jullie tot het laatste steunen. Ik doe het jullie niet na.
    Ik geloof wel dat jullie een hele fijne tijd achter de rug hebben en een voldaan gevoel hieraan overhouden. En veel avonturen beleeft waar jullie nog vaak aan zullen terugdenken.
    Nog een paar daagjes en dan begint het gewone leventje weer. Ook dank je wel dat wij hebben mogen meegenieten van al het moois wat jullie te vertellen hadden.

Groetjes van Robert en Heidi en de kids

• 19 September 2007 - 20:40

Johan En Nellie:

Nog een paar daagjes en het avontuur is voorbij maar jullie zullen hier nog lang met plezier aan terug denken en kun je zeggen het is ons toch maar gelukt

• 19 September 2007 - 20:51

Jeroen:

heel knappe prestatie so far . De finish is in zicht. Hou vol!!!!!

• 19 September 2007 - 21:40

Henry:

Hou vol, jullie zullen zien, je vliegt naar huis. Straks weer lekker je eigen badkamer, muziek, wasmachine enz. We hebben genoten van jullie avonturen, af en toe zelfs een beetje afgunstig. Mede namens Mjon, kersverse aanwinst van de Rabobank Alkmaar e.o., chapeau!
    Tot de 29e!

• 20 September 2007 - 06:24

Aniek:

Succes met de laatste loodjes. Tot gauw!

• 20 September 2007 - 06:44

TC Meukerdur:

Nog 3 dagen genieten.Jullie hebben vast het flow gevoel te pakken. Voordat je het weet ben je weer thuis en zit je in het normale ritme. Even een reminder!! Volgende week de tocht naar Den Dungen o.l.v. Henk de Louw. Dus bij thuiskomst de fiets niet in een hoek gooien maar klaar zetten voor zondag 30 sept.
    gr. bestuur - AdL

• 20 September 2007 - 10:11

Esmiralda:

Als jullie zo volhouden dan kunnen wij niet achterblijven natuurlijk. Volgens mij moeten jullie straks wel afkicken, training afbouwen en meer rustdagen inplannen. Succes met de laatste loodjes!

• 20 September 2007 - 11:38

Anja En Gerrit:

Houvol,
    na regen komt zonneschijn en dat hebben we geregeld voor jullie.
    Je kunt in korte broek aankomen.

• 20 September 2007 - 12:05

Patricia:

jullie zijn er bijna

Nog ongeveer 350 km en jullie reis is
    voorbij,jammer voor jullie en jammer voor ons.
    Zoveel gefietst en zoveel gezien dat nemen ze je nooit meer af,geweldig !!
    Ook jammer voor ons omdat we de mooie verslagen niet meer kunnen lezen waar we iedere dag naar uitkeken,maar thuis zullen we zeker nog veel van jullie avontuur horen en genieten.
    Maar nu eerst die laatste kilometers,en dan tot op de sparrenweg.
    groetjes