How low can you go, 105 km - Reisverslag uit Blagoevgrad, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu How low can you go, 105 km - Reisverslag uit Blagoevgrad, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

How low can you go, 105 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

13 Augustus 2007 | Bulgarije, Blagoevgrad

Hoe ver kan een mens dalen? Na het stijgen van gister, wat ons 26 km verder dan gepland bracht, verwachten wij vanmorgen flink te zullen afdalen.
We waren laat weg, moesten toch wachten tot de tent was opgedroogd en je hebt zo ook wat meer in te ruimen. We kregen weliswaar een kleine afdaling maar bleven rond de 800 meter hangen met wat klimmen en dalen. Voor Razlog, dat zou voorheen ons eindpunt zijn geweest, maar door gister wilden we de 26 gewonnen km niet zo maar weggeven, werden we getroffen door een heeeeel erg brede weg ongelofelijk veel tegenwind en licht klimmen. Het schoot dus weer voor geen meter op! We hadden op de kaart gezien dat er nog een pas(je) op 1140m in zat en dat wilden we nog doen. Daarna zouden we een overnachtingsplaats gaan zoeken.
We bereikten de pas op 24 km van Simitli. Daar (in Simitli) waren we 15 minuten later, een fantastische afdaling. Simitli is nog 13 km van Blagoevgrad dus die 13 dan ook nog maar erbij. Zo kwamen we met 105 km op de teller een dag eerder dan gepland aan in deze stad. Nu kunnen we ons als het nodig is een extra dag veroorloven! Morgen naar Macedonie. Weer nog steeds fantastisch mooi.

• 14 Augustus 2007 - 18:41

Arie Jacobs:

Hoi Henk en Antonita

Na het lezen van die mooie verslagen, ben ik jullie aan het volgen op de landkaart, nu gaat het echte klimwerk beginnen.
    Wat voor jullie niets wil zeggen als je op een dag 105 km fietst.
    En ook in Macedonie stroom een rivier naar beneden.
    Henk heb je nog sluierbewolking gezien.

Groetjes Arie

• 14 Augustus 2007 - 19:46

Henry.juriens@hetnet:

Ha De Louwtjes,

Jullie zoeken de grenzen wel letterlijk en figuurlijk op. Wat een belevenissen.
    Super, dat jullie na 1,5 week al op het schema voorliggen. Het schiet dus veel beter op als dat je soms denkt.
    Groetjes en wij volgen jullie.

Henry en Rina

• 14 Augustus 2007 - 22:31

Johan Manders:

Ja, dan wij ook maar, zijn we weer compleet!!

Hallo, ik krijg echt kippevel als ik jullie verslagen lees, wat een groot avontuur. De vertaling van mijn eerder ingezonden reactie, zal ik ter zijner tijd wel geven(kun je er nog wat over nadenken). Antonita veel succes in deze bergachtige omgeving, ik heb er alle vertrouwen in. Ga zo door en geniet er elke dag met volle teugen van.

groetjes de manderskes

p.s. Antonita, kun jij de kolom van Jos Kessels van het Eindhovens Dagblad niet overnemen, wat een schrijftalent.
    Die vrouwen in...., wanneer gaan we samen terug?

• 15 Augustus 2007 - 07:08

Tzacor:

What goes up, must go .....

Das toch het mooie van deze toch niet. Je weet dat je naar de lage landen rijdt en daarom op het eind altijd een afdaling zal hebben waardoor de beleving van het klimmen tot mooie herinneringen zal leiden en het afdalen bij zal blijven. Of is dat wat optimistisch ;0)

• 15 Augustus 2007 - 07:36

Esmiralda:

Zo ken ik je weer...gewoon voorlopen op schema! Wel verschrikkelijk afzien volgens mij, maar de beloning is er dan ook weer als je aankomt. Geweldig gedaan hoor.

• 15 Augustus 2007 - 16:53

Hilde De Louw:

Hé tante Antonita en ome Henk,

Leuk om te lezen dat alles voorspoedig verloopt! Ik vind de verhalen ook geweldig om te lezen, jullie hebben in 1,5 week tijd al meer gezien van Bulgarij als ik in 7 dgn vakantie, haha! Geniet ervan! Groetjes Hilde