Lange dag - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Lange dag - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Lange dag

Door: Antonita

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

30 Juni 2022 | Verenigde Staten, Anchorage

Die lange dag die ik gister aankondigde werd een hele lange dag. We waren al vroeg op om Marjon en Martijn uit te zwaaien. Om 11 uur moesten we ons verblijf verlaten en na een laatste boodschap en de auto te hebben ingeleverd waren we rond de middag op het vliegveld. Na 14.00 konden we inchecken en dat verliep heel goed. Fietsen waren niet te zwaar en 5 tassen was ook geen probleem. Door de douane, is best spannend met dat visum dat toch al weer twee jaar oud is. Gelukkig konden we zo door naar de security en ook dat ging voorspoedig. Toen was het wachten op de vlucht die gepland stond voor 17.05. Er was een technische storing waardoor we helaas pas om 20.05 met een vervangend vliegtuig konden vertrekken.

Na een vlucht van 7 uur en 25 minuten kwamen we aan in Seattle. Uiteraard misten we door de vertraging onze aansluitende vlucht die om 19.15 maar Anchorage was vertrokken.

We mochten kiezen, overnachten in Seattle en de volgende dag vliegen of de vlucht van 22.45 nemen. We hadden geen zin om op en neer naar een hotel te gaan met heel die bagage dus kozen we toch voor die late vlucht.

Omdat Seattle de luchthaven is waar wij de USA binnen kwamen moesten we de bagage ophalen om in te klaren bij de douane. In geval van transitie kun je die dan normaal gesproken direct weer door laten sturen. In dit geval moesten we alles opnieuw laten labelen omdat het een andere vlucht was. Dus met de hele bepakking inclusief fietsen naar arrivals, vervolgens weer naar boven naar departures, de incheckbalie van Alaska Airlines was uiteraard helemaal in de verste hoek gelegen, maar de dames die ons hielpen waren aardig en maakten geen problemen. Fietsen weer ingeleverd bij odd size luggage en wij weer door de security. Deze vlucht was nog 3 uur en 5 minuten en zo kwamen we om half 3 bij ons hotel aan.

Met Nederland 2 uur tijdsverschil in IJsland, nog 7 erbij voor Seattle en nog 1 voor Anchorage. Totaal nu dus 10 uur.

Omgerekend waren we dus gister 27 uur in touw.

Geslapen tot een uur of 8 en de hele dag vol gemaakt zonder dip. We hopen dat nu met een goede nachtrust we in het juiste ritme zitten.

Vandaag 33km gefietst totaal 33km

• 30 Juni 2022 - 20:00

Gerry :

Maar jullie zijn er!!

• 30 Juni 2022 - 22:04

Anita En Harold:

Wauw! Dat wil je niet meemaken. Wat zullen jullie lekker geslapen hebben. Maar het grote avontuur kan beginnen. Al een proefrit van 33 km… en doorrrrr!!!
    Veel plezier xxx

• 01 Juli 2022 - 14:38

Fiona:

Het begin is er .... op alle kilometers die jullie gaan maken en de avonturen die jullie gaan beleven!

• 02 Juli 2022 - 07:55

Yvonne Lutgerink:

Dat belooft een hele mooie reis te worden! Ik volg jullie..
    Yvonne

• 02 Juli 2022 - 14:44

Joop Blom:

Het avontuur dat jullie gaan beleven begint al god , eerst Ijsland in de kou , nu vluchtproblemen . Maar ik neem aan dat jullie nu zuidwaarts gaan op de fiest , succes Joop