venijn in de staart, 90 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu venijn in de staart, 90 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

venijn in de staart, 90 km

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

25 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen vertrokken we al vroeg om de warmte een beetje voor te žijn. Het meer ligt maar net boven žeeniveau (we žaten hemelsbreed ook maar žo'n 20 km van de Adriatische žee) en de route begon heerlijk vlak. Op 3 plekken in de eerste 30 km was de politie druk bežig met snelheidsmetingen alleen onopvallend kon je het niet noemen. Gelukkig reden wij niet te hard. Om 11 uur hadden we er al bijna 50 km opžitten van de 90. Lekker een mega broodje hotdog (hot=letterlijk) gesmikkeld en wat na 12 weer op pad. We pakten een weggetje vanuit Danilovgrad dat evenwijdig lag aan de hoofdweg waarop we tot dat punt gereden hadden. Dat was heerlijk rustig, ging wat op en neer ook wel weer heel heet maar af en toe was er wat schaduw allemaal nog prima te doen. Rond half 2 moesten we nog žo'n 22 km. Even langs de weg paužeren anders žijn we žo vroeg binnen. We praten al over mogelijk wat extra km's maken.
We reden nog vrolijk door het dal en žagen rechts van ons auto's tegen de heuvel rijden, we lachten nog tegen elkaar, kijk daar ligt het Ostrog klooster hoog tegen de berg, daar gaan wij mooi niet naar toe......
Wat is dat??? De weg begint plots te klimmen, weer geen streepje schaduw dus weer in die hete bakoven....hier was niet op gerekend, niet goed voor het humeur en binnen korte tijd door de water reserves heen. PFFFF uiteindelijk weer tot 640m vanuit niks. Op een gegeven moment was er een soort aanlegplaats voor bussen met pelgrims richting Ostrog en konden we de drank voorraad weer aanvullen (direct 5 liter gekocht!) Het laatste stuk klom wel behoorlijk maar was nog steeds heel warm tot we bij een tunnel kwamen, die was meer dan 1 km lang en slecht verlicht dus afstappen en over het stoeprandje aan de kant lopen. Als er geen licht was maar hopen dat je er niet af žou stappen of žou vallen. We kunnen jullie vertellen, 1 km žo lopen is geen pretje! Maar we hebben het weer gered. Heerlijk gegeten nu en maar weer proberen op te laden voor morgen. Het wordt nu wel žwaarder, dat merken jullie wel. Dag bij dag vooruit. We kijken al uit naar Sarajevo.

Oh ja nog wat, het lijkt er op of Orange nu de kans heeft gežien mijn abonnement te veranderen ik heb geen bereik meer (en we žijn nu dus niet te bereiken!!) ook kan ik met mijn telefoonnummer niet meer inloggen op de Orange site van Internet dus dat žit niet goed. We gaan dat žo snel mogelijk proberen te verhelpen en hopen jullie morgen te kunnen laten weten of en hoe we weer bereikbaar žijn. Henk's telefoon is eerder verloren gegaan in Bulgarije! Kortom we žijn even van de wereld en hopen dat er niets gebeurd. Mailen kan altijd wel Antonita@hetnet.nl we kijken daar žoveel we kunnen.
Doordat we geen bereik hadden konden we vandaag ook niet even naar de Diekirchgangers bellen (we hadden žo graag Arie even ondersteund in een klim :-) Laat ons even weten wie erbij waren en hoe het gegaan is.
Groetjes en tot de volgende keer.

• 26 Augustus 2007 - 22:02

Diekirchganger:

Hoi Henk en Antonita,
    Hier een berichtje van een Diekirchganger.
    Na flink over en weer gebeld te hebben omdat we helaas dit jaar niet over onze chauffeuse konden beschikken was het vrijdag dan toch gelukt om een vervangster te vinden. De omstandigheden waren perfect "niet te heet" zeker niet koud maar precies het goede zon-gehalte. Het is een stuk minder avontuurlijk als jullie route. Immers de 250km waren weer perfect uitgepijld en het wegdek voornamelijk glad asfalt, dat zoeft zo lekker onder je voorbij.(Henk je hebt weer wat gemist!) De paar honderd meter kasseien in de route is dan een paar minuten rampzalig. In de klim zijn de gedachten wel eens afgedwaald naar Montenegro, ons voordeel voor de nederlands grens is alles weer vlak geldt ook voor jullie.
    Neem de tijd en geniet vooral van je fietsvakantie.

Groeten van Martin, Rene, Arie, Henry

• 27 Augustus 2007 - 07:22

Tzacor:

Heerlijk zo'n werkweek beginnen met drie berichtjes van jullie. En zo zijn jullie dus ook gelijk weer een land verder dan toen ik donderdag van mijn werk naar huis ging om mijn weekend te vieren.

Laat ons even weten of je alweer een telefono heb, we willen zondag wat aan de administratie gaan doen!

• 27 Augustus 2007 - 07:55

Johan En Nellie:

Echt een doodvermoeide antonita op de foto,hoe was het na de klim? Moed houden, je komt steeds dichter bij nederland en daar is het plat en niet zo warm.heel veel groetjes.

• 27 Augustus 2007 - 09:48

Corrie En Bram:

Geweldig wat jullie aan het doen zijn
    wij wensen jullie een goede en gezonde terug reis
    groetjes uit tilburg.

• 27 Augustus 2007 - 12:18

Corjan En Aniek:

He, lekker, weer een paar berichtjes van jullie. Altijd gezellig om de
    (drama-)andag mee te beginnen. Zo verdwijnen de mondaymorning blues vanzelf.
    Hier is ook alles goed hoor, en zelfs het weer begint een beetje mee te werken.
    Wat raar dat Orange zomaar je abonnement verandert ? dat kan toch zomaar niet zou je denken ? Hopelijk komt het weer snel goed, Een mens kan toch tegenwoordig niet zonder mobiel door 't leven....;-)
    Blijf zo door gaan, we zijn trots op jullie hoor !

• 27 Augustus 2007 - 12:23

Esmiralda:

Ojee, niet bereikbaar...dat is misschien wel een grotere uitdaging dan de hele fietstocht. Je kunt het! Hou vol! We maken wel berichtjes via de site en mailen wel....