smalle tailles 109 km - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu smalle tailles 109 km - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

smalle tailles 109 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

11 Augustus 2007 | Bulgarije, Plovdiv

In ons hotel was geen ontbijt en wij krijgen inmiddels het gevoel dat Bulgarije ook niet echt een ontbijt cultuur heeft. We moesten heel wat afspeuren om een broodje te vinden. De terrassen zaten 's morgensvroeg al wel overal vol maar weinig te eten. Antonita kocht ergens in een winkeltje wat brood en we aten dat bij een koffie op een terrasje iets verder op het pleintje.
Hebben de Bulgaren de naam dat ze niet zo te vertrouwen zijn, komt even later de jongedame van het winkeltje aangelopen met Antonita's identiteitskaart die op de grond gevallen was. Bij ons kunnen de Bulgaren dus voorlopig niet stuk! We hebben de dame nog maar eens extra hartelijk uitgezwaaid toen we gingen.

Voorspoedig gefietst vandaag bijna 110 km. Gister hadden we wat tijd verloren door het oponthoud bij de grenzen vandaag hebben we die weer ingehaald met zowel de wind als heel veel vrachtwagens van achter!! Hopelijk zijn we na vandaag verlost van al het verkeer dat richting Europa gaat. De personenauto's met Duitse, Belgische en Nederlandse kentekens zijn echt niet te tellen en ze hebben allemaal veel haast (maandag weer beginnen???)

We zijn nu dus in Plovdiv (Door Henk ook wel Plivdov genoemd). We reden de stad binnen en schrokken van de armoedige totaal uitgeleefde flats. In het centrum is daarvan echter niets terug te zien. Mooie mannen zijn er weinig maar de meiden kleden zich super hip en we denken dat hier de X-tra X-tra low broeken zijn uitgevonden. Annorexia is kennelijk ook in de mode, de gemiddelde tailleomvang is echt ongeloofelijk klein. Daar valt niet tegen te lijnen dames!! Morgen verder Plovdiv verkennen want we gaan dan niet fietsen! PS bier is hier gruwelijk goedkoop dus daar gaan we nu maar eens op een terrasje van genieten. Tot morgen.

• 12 Augustus 2007 - 12:04

Gerard Verhoeven:

Neem een paar kratjes mee.

• 12 Augustus 2007 - 14:36

Corjan En Aniek:

Tip voor het ontbijt: koop in een supermarkt yoghurt, bananen en broodjes!
    Dat deden wij ook in Mexico en dat was prima. Veel plezier het weekend.

• 12 Augustus 2007 - 17:42

Ergun:

its great to follow u2 online:)

• 13 Augustus 2007 - 14:42

Gerrit En Anja:

Als jullie ook al doping (bier) gaan gebruiken dan blijft er heeelemaaaal niets over van de wielersport!!.
    Antonita, als je nu flink doorfietst dan passen die x-tra low broeken jou misschien ook nog. Mag je weer een keertje voorop fietsen van Henk.
    Greetz from Duizel