Kippenvel, 0 km - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Kippenvel, 0 km - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Kippenvel, 0 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

11 Augustus 2007 | Bulgarije, Plovdiv

Vandaag was het weer warm en vooral benauwd. We gingen Plovdiv bezichtigen, het is de tweede stad van Bulgarije. Volgens de boeken is de stad al sinds 6000 jaar bewoond omdat het op de route Wenen, Belgrado, Sofia, Plovdiv naar Istanbul ligt. Plovdiv is gebouwd rond zes heuvels waarvan er drie midden in de stad liggen. Verder ligt het in een vlakte. Op een van de heuvels zijn nog delen te vinden van eerdere beschavingen. Voorheen hebben ze gewoon over de oudheden heengebouwd, nu zie je wel dat ze proberen het oude deel te herstellen en het een eigen plaats te geven in het geheel. Er zijn een aantal huizen te bezichtigen die als musea zijn ingericht. We hebben er daar twee van bekeken en ook het Etnologisch museum. Vanmorgen bezochten we een katholieke kerk. Het toeval wilde dat twee voormalige inwoners van Plovdiv er op vakantie waren of zo. Ene Peter Ivanov zingt bij een operettekoor in Duitsland en een dame, die vanmorgen als dirigent fungeerde, zingt momenteel in Amsterdam in een opera. Ze zongen nu samen met een plaatselijk koor in deze kerk en dat was werkelijk indrukwekkend. Na de mis bleven er nog diverse mensen zitten en zongen ze nog zeker 5 liederen. We kregen er zowaar de rillingen van ook al zijn we geen bewonderaar van het genre. We hebben ze nog even de hand geschud omdat we onder de indruk waren.

Uiteraard ook wel wat tijd op een terras doorgebracht want zoals al aangegeven het was erg benauwd en het was tenslotte rustdag. Ondanks de hitte denken we toch terug aan de zangers van vanmorgen en krijgen we weer kippenvel.

We hebben vandaag 10 foto's geplaatst ook van de etappe's die je niet meer ziet. Kies voor foto's en je ziet ze alle 10.

PS Corjan, goede tip maar daarop kan een fietser niet 100 km fietsen!

• 13 Augustus 2007 - 07:18

Tzacor:

Dus alweer drie landen kunnen afvinken van het lijstje. Goed hoor. Ik heb van het weekend ook een beetje mogen voelen wat jullie voelen. 25 kilometers door de ardennen en het ging (voor mijn doen dan) behoorlijk goed. Vind het wel erg gaaf om zo jullie verhalen te lezen.

Groetjes,
    TZacor

• 13 Augustus 2007 - 12:41

Wendy:

Ik bedenk me opeens dat ik een laptop van je mee had zullen krijgen voor ons album van new York. Zo krijg ik mijn "huiswerk" natuurlijk nooit af!!!!

Verder.....ga zo door met het schrijven van verhaaltjes op iedere dag. Het is een welkome afleiding van mijn dag en erg leuk om te lezen en bij te houden.

Groetjes Wendy

• 13 Augustus 2007 - 19:13

Dirk:

Mooie verhalen hoor! Ik blijf me telkens weer over jullie verbazen, in de positieve zin van het woord welteverstaan!

Hou vol en geniet!

• 13 Augustus 2007 - 21:06

Reinier:

Hoi!

Leuk die foto's, geeft ook een beetje een beeld bij de verhalen! Erg grappig om te zien hoe jullie "overvallen zijn" door de lokale journalisten.

Reinier

PS van nu.nl:
    De Kaiser Chiefs komen dit jaar opnieuw naar Amsterdam voor een optreden. De Britten geven op 14 november een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De voorverkoop begint vrijdag, zo liet concertorganisator Mojo maandag weten.