Het spiegeltje, 88 km - Reisverslag uit Luleburgaz, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Het spiegeltje, 88 km - Reisverslag uit Luleburgaz, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Het spiegeltje, 88 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

08 Augustus 2007 | Turkije, Luleburgaz

Vandaag hebben we de onze "snelweg" ingeruild tegen een "Middenpeelweg". Voor degenen die hem niet kennen een provinciale weg met veel vrachtverkeer. Vandaag ging het zo dat ik voorop fietste en als Henk dan roept "aan de kant" moet ik van de weg af omdat er een vrachtwagen of bus ons van ons randje (we rijden steeds op de streep aan de rechterkant van de weg) wil rijden. Henk ziet ze aankomen want....die heeft een spiegeltje aan het stuur. Omdat 80 km voorop rijden tegen de wind niet mıjn hobby is raden jullie het al. Ik wil ook een spiegeltje!! Wij in deze plaats zonder al teveel hoop op zoek. In Nederland waren ze al bijna niet te vinden dus dachten we hier helemaal te moeten zoeken naar de bekende speld in de hooiberg. Wat schetst onze verbazing in een piepklein fietsen reparatie winkeltje van het soort "Malle Pietje" zien we er in de "etalage" liggen. Het is echter niet mogelijk maar een spiegeltje te kopen dus dat zal toch wel wat gaan kosten. Ik vraag de prijs maar kan die niet geloven, vast verkeerd verstaan. Spiegeltjes worden met veel moeite van het stuur gehaald en ons overhandigd. Ik betaal voor de zekerheid met een 20 Turkse Liras biljet. Ik krijg er toch echt 17 terug! Kortom morgen veilig (en achter Henk zijn mooie achterste) op weg naar Edirne voor € 1,60. Vandaag weer 89 km met de nodige klimmetjes tegen de harde wind en in de hete zon recht toe recht aan afgelegd. Moe aangekomen, morgen op weg naar Edirne.

  • 08 Augustus 2007 - 17:38

    Anne:

    Hoeveel dagen blijf jij nog? nog heel veel of een paar nachtjes? Wij hebben hem al heel veel eten gegeven met een bekertje met een streepje erin hoeveel brokjes erin moeten.
    Watje springt af en toe op Tess en dat mag niet. en soms ook op mij, en dat wil ik niet. En Tess kan al los lopen, knap he? Ik vind het heel leuk dat Watje bij mij mag logeren. Groetjes van Anne

  • 08 Augustus 2007 - 17:43

    Lieke:

    Ik geef Watje soms een kusje. Watje is een heel lief hondje. Watje geeft mij soms een pootje. Watje kan, als ik ren, met mij mee rennen. Ik doe mee aan kindervakantiewerk in Loon op Zand en dat is super leuk! De groetjes van Lieke

  • 08 Augustus 2007 - 20:53

    Anja R:

    Hallo luidjes,tof dat ik het een beetje mee kan volgen,
    dus nu achteraan(met spiegeltje)en een ander mooi zicht...(van voor)hihihi
    Heel veel succes,groetjes van ons Sjaak,Anja,Nancy

  • 09 Augustus 2007 - 07:40

    Corjan:

    Een klein vraagje hihi.
    Als jij nu voorop fietst, zit henk dan achterstevoren op de fiets zodat jij dan, via je nieuwe spiegeltje
    hetzelfde "mooie" uitzicht blijft houden ?? of mag ie gewoon z'n voorkant ook laten zien ;-).
    Dussss.

    (Tja ik kan niet altijd een serieuze reactie geven he)

  • 09 Augustus 2007 - 13:42

    Esmiralda:

    Henk had niet voor niets dat spiegeltje al....hij moet namelijk meestal voorop rijden! Mooi uitzicht naar achteren is dan wel gewenst.
    Dat het nu van pas kwam voor de vrachtwagens is een bijkomstigheid natuurlijk.
    Morgen weer in vertrouwde volgorde verder. Hou vol, nog vele dagen te gaan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonita en Henk

We houden van lekker reizen op de fiets en laten daarvan anderen graag meegenieten. Henk en Antonita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 109757

Voorgaande reizen:

22 Juni 2022 - 14 Juni 2023

Van Alaska naar het zuiden!

03 Januari 2019 - 26 Februari 2019

Thailand

09 April 2018 - 07 Mei 2018

Sri Lanka

05 Oktober 2016 - 31 Maart 2017

Australië en Nieuw Zeeland 2016 - 2017

17 Maart 2011 - 14 April 2011

Aruba en Cuba

13 Maart 2010 - 09 April 2010

NOA Salta en omgeving

05 Augustus 2007 - 23 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: