Het spits is er af, 72 km - Reisverslag uit Silivri, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Het spits is er af, 72 km - Reisverslag uit Silivri, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Het spits is er af, 72 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

07 Augustus 2007 | Turkije, Silivri

Eerst vanuit het Aziatische deel naar de haven gefietst. Daar afscheid genomen van onze goede vriend Ergün bij we enkele dagen logeerden. Daarna met de boot over naar Europa om na wat foto's tussen Ağa Sofia en Blauwe Moskee officieel met de terugreis te beginnen.
We denken dat we het lastigste deel gehad hebben! Nu we het vertrek uit Istanbul overleeft hebben kunnen we eigenlijk verder alles op ons gemakkie doen. We hebben voor ons gevoel eigenlijk de hele dag op de snelweg tussen auto's, vrachtwagens en bussen gereden en vooral de in en uitvoegstroken (veelal wisselstroken) zijn voor een rechtdoorgaande fietser een hele belevenis. Alle andere weggebruikers zijn kennelijk erg blij met ons want zowat iedereen gaat op de een of andere manier aan het toeteren. Daar fiets je ook lekker rustig bij! We hebben met toch nog al wat klimmetjes gelukkig Silivri bereikt. Hoogtepunt van de dag: op de vluchtstrook voor ons stopt een auto, man stapt uit met zo'n fakirfluit en gaat speciaal, om ons aan te moedigen, een riedeltje staan fluiten. Het moet niet gekker worden. We hebben vandaag 75 km gemaakt.

• 07 Augustus 2007 - 19:42

Johan Manders:

Ook voor ons is de spits eraf, de rit fietsen is al heel wat, maar om het te volgen is een nog veel grotere belasting.
    Je zorgen maken of alles goed gaat door al die onbekende landen, Arie, Henry, we hadden toch mee moeten gaan!!, nu moeten we dagelijks sidderen en duimen dat alles goed gaat!!!!

Henk en Antonita, de kop is eraf, nog enkele kilometers te gaan...... wij zullen jullie op de hoogte houden met nieuws van het Mortels thuisfront.

groetjes de manderskes

• 07 Augustus 2007 - 21:44

Anne Van Gameren:

Nou, de reis begint dus al goed. echt leuk dat jullie dit doen!! ik wens jullie heel veel plezier toe, en ik zal jullie site goed in de gaten houden!!!
    groetjes jullie nichtje.

• 08 Augustus 2007 - 07:15

Tzacor:

Een fluitende fakir.... het moet niet gekker worden. Niet ergens een verkeerde afslag genomen?

• 08 Augustus 2007 - 07:16

Aniek En Corjan:

Dat moet inderdaad niet gekker worden!
    Het moeilijkste deel zit er op hopen we dan maar. We wachten af op de foto's.
    Vandaag krijgen we eindelijk het laatste deel van onze bagage terug............