Vlakke etappe, 78 km - Reisverslag uit Çukurelma, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Vlakke etappe, 78 km - Reisverslag uit Çukurelma, Turkije van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Vlakke etappe, 78 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

09 Augustus 2007 | Turkije, Çukurelma

We hebben nu totaal zo'n 240 km gefietst en dat doen ze in de tour de France op een dag. Zeker als het een zogenaamde vlakke etappe is. Zo zou je dit deel dus kunnen noemen want we zijn nog niet hoger dan 150 meter geweest.
Jaha.......maar dan wel al 100 keer!! We stijgen hier steeds over een kleine km tussen de 30 en 50 meter om die vervolgens weer in de volgende km af te dalen. Soms zitten daar dan ook nog hele valse steile stukjes tussen. Nou we kunnen jullie zeggen, met deze bepakking en deze hitte, begint dat bıj de 20e beklimmıng toch wat vervelend te worden. De gemiddelde snelheid is dan ook dramatisch! Doe je gewoon een hele werkdag over nog geen 80 km! Ja, dat is dus 10 per uur!! Goed, toch in Edirne aangekomen.
Bij het binnenrijden werden we gepasseerd door een busje met daarop de vermelding dat het van de gemeente was. Stappen 4 mannen uit en zwaaien naar ons, Henk zwaaıt terug en wij fietsen gewoon verder, zij stappen weer in en gaan een eindje verderop weer stilstaan. Nu vragen ze nadrukkelijker om onze aandacht. Nou, dan maar even stoppen. Blijken het lui van een of andere Turkse krant te zijn kennelijk wanhopig op zoek naar een verhaaltje. Terwijl een van hen ons interviewt en vertaalt moet een ander alles opschrijven en maakt de derde een komplete fotosessie alsof wij toch wel echt iets bijzonders zijn. Nou maar afwachten of we hier nog iets van terug zien. Was wel een lollige binnenkomer. Edirne ıs een leuke stad en we hebben voldoende tijd gehad hier wat rond te lopen en bijvoorbeeld de grote Moskee te bekijken (voor insiders: hij is gebouwd door Sinan). Morgen dus Griekenland en daarna direct Bulgarije. We wisten dat hier in elk stadje een internet cafe is maar hebben geen idee of we in Bulgarije ook berichtjes kunnen achterlaten. Jullie gaan het zien. Dank voor alle leuke reacties tot nu toe!! Wij genieten erg van!

We hebben vandaag om beurten voor en achterop gereden dus op verschillende manieren van het uıtzicht ter plekke genoten.
PS eerste lekke band gehad en wel van het aanhangwagentje.

• 09 Augustus 2007 - 18:02

Paula:

Antonita niet alleen fietsen hoor. Ook nadenken. Je had die journalisten je weblog moeten geven!!! dan hadden ze hun artikel bij de reacties kunnen planten. Of ze hadden het kunnen mailen...of op kunnen sturen met de post enz enz. leuke foto erbij, klaar. Maar je ziet wel, alle krantenlui zijn hetzelfde...fanatiek. Fijn dat het begin goed is verlopen. Pas goed op jezelf en maak je niet druk over het tempo!

• 09 Augustus 2007 - 19:01

Heidi Vd Heijden:

Hoi Henk en Antoinita,

Elke keer lees ik met plezier hoe jullie het maken en lees het dan vervolgens voor aan Robert die aan de andere kant van de tafel zit. Antonita, als je dadelijk terug bent moet jij colums gaan schrijven. Kei leuk. En echt boeiend als of we meefietsen ha ha
    Succes daar verder.

Yiau sou Ouzi !!!!

kalo taxidi avrio

• 09 Augustus 2007 - 19:41

Aniek:

Jeetje, wat moeten jullie afzien. Ik hoop dat t nog steeds leuk is. Zo'n journalistenteam brengt dan een verrassing!

• 10 Augustus 2007 - 06:32

Wendy:

Geweldig die verhaalzoekende journalisten, je moet zeker proberen dat artikel te pakken te krijgen. Jullie worden nog lokale beroemdheden zo.
    Hoop trouwens dat jullie met de volgende "vlakke" etappes minder moeite zullen hebben, want met 10 km per uur is Nederland nog heeeeeel ver! Veel succes dus.....

• 10 Augustus 2007 - 09:16

Mieke:

Ha Henk en Antonita,

Wat leuk om jullie reis zo te volgen en dat jullie ook de krant nog halen, maar jullie zijn natuurlijk ook een bezienswaardigheid!
    Hier alles weer zijn gangetje. Woensdag het fietsen met de dames en een paar heren op sleeptouw. Gezellig maar wel erg vlak.....
    Geniet ervan doen wij ook van jullie verhalen.

Veel liefs,
    Mieke

• 10 Augustus 2007 - 09:55

Marja:

ik wist wel dat je gek moest zijn om op een snelweg te gaan fietsen. klinkt wel erg leuk en spannend. ik hou toch maar bij wandelen! fijne trip verder!!!!!!!
    gr mar

• 10 Augustus 2007 - 12:39

Esmiralda:

Wel ff op tijd aangeven als we naar het journaal moeten kijken hè. Ik bedoel: een lokale krant is natuurlijk het begin.
    CNN zit toch overal...