Laat binnen, 125 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Laat binnen, 125 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Laat binnen, 125 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

19 September 2007 | Duitsland, Berlijn

Weten jullie nog van die was die gister zo lekker buitenhing en nog wat late zonnestralen meekreeg? Toen we terug kwamen van het eten was ze door de luchtvochtigheid nog natter dan toen we ze neerhingen. Goede raad was duur. Shirts hebben we wel dubbel maar wat betreft de hemden gaan we er vanuit dat die altijd wel in een avond en nacht drogen en deze broeken zijn inmiddels wel ver favouriet (Arie, ik geloof dat ik weer een nieuwe nodig heb als ik terug ben ik heb de nieuwe bijna elke dag gedragen!). Uiteindelijk daarom maar besloten de opnieuw uitgewrongen was mee naar bed te nemen! Werkt wel.

Ons ontbijtje stond om 7 uur al weer op de gang te wachten met alles er op en er aan. We konden dus op tijd vertrekken en je kon zien dat het een prachtige dag zou worden, gelijk al veel warmer dan de dag er voor met een strak blauwe lucht en zonnetje. Na twee dagen in een dorp van niets zouden we nu een stad proberen aan te doen.
Het werd inderdaad heerlijk weer en we lunchten op een bankje in een dorpje met zelf gesmeerde broodjes en yogurt die we in een winkeltje hadden gekocht.
Later kwamen we toch bij een te grote weg uit naar onze zin en zijn we voor het eerst 2,5 km terug gefietst en hebben we de route verlegd. Dat was een goede keuze en zo kwamen we laat in de middag in Eisenbach aan. Hier zouden we iets zoeken. We wilden een pension of zimmer frei maar konden die niet vinden. We zijn door het centrum van de stad gefiets die er verrassend mooi uitzag maar uiteindelijk zaten we weer buiten de stad en het hotel waar we toen maar gingen vragen om een plaats bleek vol. Dat had als gevolg dat we in de vallende schemer zijn doorgefietst naar Creutzberg, weer zo'n stadje van niks. Een prima hotel van waaruit we nog wat gingen eten. Er was (weer) niemand in het restaurant en de bediende die kennelijk ook het eten regelde (we hebben verder niemand gehoord of gezien) stond bij de bar wat te roken en tv te kijken. We hadden niet het idee dat hij erg blij was met de twee enige gasten van deze avond. Toen we terug wandelden waren wij ook niet meer zo blij...het regende.

• 19 September 2007 - 19:11

Johan En Nellie:

Het weer mag wel beter voor jullie waar blijft toch die mooie nazomer?

• 19 September 2007 - 20:03

Henry:

Alweer dichtbij huis, tja dan is de kans op een regenbui groot. Na regen komt....Het thuisfront komt in zicht en dan kun je weer zeggen: Het waren 2 fantastische fietsmaanden..en het zal een genot zijn het dagboek nog eens na te lezen met zoveel leuke reacties. Nog veel plezier en een veilige terugreis toegewenst.