tjoeketjoek, 6 km - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu tjoeketjoek, 6 km - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

tjoeketjoek, 6 km

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

11 September 2007 | Tsjechische Republiek, Brno

We sliepen vannacht in een kluis. Het was een klein apartement met maar een raam en daar zat een hek voor daar zou menig gevangenis jaloers op geweest zijn en de deur had twee sloten waarvan een de deur met vier stangen in het kozijn verankerde. Zou dat een teken zijn dat hier vroeger wel eens ingebroken werd?
De buren hadden ook al echte tralies voor de deur gemaakt. Leuke buurt!
Toen we ons uit de kluis bevrijd hadden bleek het weer eens vanouds hard te regenen. Geen gezellig dreuzelregentje maar gewoon het serieuze werk. Dus dachten we laten we nog eens proberen om een stukje met de trein te liften.
Het had wat voeten in aarde voor we een ticket hadden maar toen zaten we dan ook lekker binnen voor een ritje van 2,5 uur. Het rare was dat we de grens weer over gingen (van Slowakie naar Tsjechie) maar dat we geen douane of wat dan ook gezien hebben. In Tsjechie moesten we wel van trein wisselen, een heel gedoe met twee fietsen en een aanhangwagen. Mijn fiets met tassen past natuurlijk niet door de smalle deurtjes en de instap in hoog, maar goed. Voor onszelf hadden we in een keer een ticket van Bratislava naar Brno maar voor de fiets ging het ticket maar tot de overstapplaats Breslav. Lekker logisch, moesten we daar op zoek naar de conducteur en nog 0.60 eurocent bijbetalen.
In Brno in vliegende vaart de trein uit want de conducteur floot al weer voor we de aanhangwagen er goed en wel uit hadden terwijl de rest toen nog in de trein stond. We waren het station goed en wel uit of het begon te regenen, daar wordt je dan echt vrolijk van.

Ons huidige hotel ligt op de universiteitscampus en was tussen al die gebouwen niet makkelijk te vinden, er staat ook geen aanduiding op dus we hebben even gezocht. Nu dus weer in een grote oude stad, het lijkt een oude stedentrip te worden. Straks zullen we vast alles door elkaar gaan halen maar nu maakt ook Brno op ons een goede indruk met een groot en klassiek centrum veel trendy bars en eetgelegenheden. Oh, er waren vragen over waar wij altijd de berichten plaatsen. Het is bijna altijd een internetcafe. Ik geloof niet dat we al ooit een hotel hadden met internet mogelijkheden. Vandaag zijn er wel pcs in het hotel maar daar moet je weer een pasje voor hebben dus we geven de voorkeur maar weer aan een cafe waar we ook gezellig een wijntje kunnen drinken. Oh ja, ik werk nu al weer een dag of 10 op pcs waarvan de z en de y zijn omgedraaid en dat is heeeeeel lastig. Ik heb het al vaak vervloekt als ik het bericht nalees. Ook geeft de bovenste balk niet de tekes die er op staan maar letters met allerlei streepjes er op zoals ze dat hier kennen. Jullie missen vast het uitroepteken dat ik normaal graag gebruik maar nu gewoon niet kan vinden. (lees uitroepteken)

Verder hebben we vandaag de rest van de route nog eens nagelopen, we hopen echt vanaf morgen weer volop vooruit te kunnen want de komende dagen moeten we toch nog wel een paar kilometertjes trappen willen we vrijdag Karlovy Vary bereiken en dus zaterdag in Duitsland zijn. Nog maar twee grenzen over, het lijkt alsof we er bijna zijn maar dat is echt nog niet zo. Het is toch nog zon 1.100 km in 10 of 11 fietsdagen. Gelukkig hebben we die ene extra dag nog achter de hand. We houden jullie op de hoogte.

• 11 September 2007 - 19:24

Mieke:

Na regen komt toch zonneschijn...????

• 11 September 2007 - 21:00

Johan En Nellie:

Na de hitte van de eerste weken nu toch wel erg veel nattigheid.Hoe krijgen jullie de kleren droog?

• 12 September 2007 - 05:58

Heidi Vd Heijden:

Het worden nog pittige fietsdagen. Maar jullie hebben bewezen dat jullie niet over 1 nacht ijs gaan.
    Mooie omgeving daar.
    Oja Antonita, hier heb je er een paar:
    !! !! !! !! !!
    En op de sparrenweg zullen sommige mensen vragen: Waar is Henk en Antonita? Oh zeggen ze dan die zijn even weg maar kunnen ieder ons gezeik thuis komen.
    Nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeel succes
    Groetjes Heidi

• 12 September 2007 - 09:35

Antoinette:

Wat is dat nu? Een beetje gaan treinen tussendoor? Het klinkt of je al dicht bij huis bent maar als ik de kilometers hoor die jullie nog te gaan hebben valt dat eigenlijk nogal mee (of tegen).
    Hou vol !!!!!!!! (bij mij zitten de uitroeptekens er gewoon nog op).

• 12 September 2007 - 18:23

Anneke Verkampen:

bedankt voor de kaart. Dit is voor jullie een tocht om nooit te vergeten, denk ik zo. Veel goei fietsweer toegewenst, weinig stukken en veel plezier. En ik hoop dat jullie goed opschieten want:
    Wij zitten met smart op onze toneelspeler te wachten!