wet wet wet, 63 km - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu wet wet wet, 63 km - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

wet wet wet, 63 km

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

04 September 2007 | Kroatië, Zagreb

Na mijn heerlijke warme verjaardag werden we vannacht een paar keer wakker van gedonder zonder ons goed te realiseren wat het was. We hadden nog tot laat in een t-shirt buiten gezeten en alhoewel slecht weer aangekondigd was hadden we er geen rekening meer mee gehouden. Vanmorgen om 7 uur (als altijd) de wekker.....regen en niet zo'n beetje ook, zeg maar gewoon dat het goot. Eerst even teruggekropen om te wennen aan het idee. Toen toch maar eruit en bepalen wat te doen. Plan was om naar de stad te fietsen, eerst ergens te ontbijten, een service die het pension niet bood, en dan naar het station om daar de trein naar Zagreb te nemen. Het viel al niet mee om in de regen bij het station te komen. Er was een wegopbreking waardoor we aan de verkeerde kant van het spoor terecht kwamen en het had wat voeten in de aarde (fiets tegen een steile trap naar boven duwen etc) voor we bij de ingang waren. Druipend kwamen we binnen, kaartjes kopen. "One person?" vroeg het meisje aan het loket. Wat denk je Mien, met twee verzopen fietsers?? Oh, maar fietsen kunnen helemaal niet mee.......

Ja en dannnnnnnnn????? Weer even wennen aan het idee, tja.......fietsen dus. Echt jongens het was geen buitje, ook geen dreuzel regen het was gewoon ... weer (inbreng Henk). Vorige week schuilden we nog als het zo hard regende maar nu was het blijvend! Nou vooruit dan maar. Wij op weg.
Wat kunnen we er van zeggen. Laten we proberen de ergste dingen te noemen:
Er was gigantische spoorvorming op deze weg en die sporen staan nu vol water, je ziet dus niet waar je fietst.
Afwatering is ontzettend slecht en auto's boeit het niet dat wij nat worden dus je krijgt continu zowel door inhalend als tegemoetkomend verkeer lagen water over je heen.
Wegdek aan de kanten van de weg is heel slecht en je kunt/durft nu niet om gaten heen te rijden.
Een bus die mij inhaalde moest vervolgens weer terug naar de eigen weghelft maar voor het achterste deel van de bus voorbij Henk is werd die wel behoorlijk afgeneden en belande langs de weg (van de weg geduwd).
Je kunt niet te dicht achter elkaar rijden, hebt meer reactie tijd nodig maar zit anders ook in de ander z'n spatwater te fietsen.

Dat je ook nog nat en koud wordt hoef ik natuurlijk niet te vermelden, het bleek 12 graden te zijn!
OK, ergens onderweg gegeten, restaurant vinden is al niet altijd makkelijk dus altijd de vraag "do you have menu?" Die had ie, dus eerst een hele uitkleed partij, en toen zegt ie. "I have menu but what's on the card I don't have......" Aha Kroatische logica. Hij was een bar (Bavaria all over the place, echt waar!!) maar goed na wat overleg kwam er toch friet, bierworstjes, brood en wat salade, voldoende voor fase 2 van deze barre tocht. Oh ja, nu we het er toch over hebben, we zagen nog ergens een leeg Bavariakratje liggen, hebben nog even overwogen het mee te nemen voor het statiegeld maar daar toch maar vanaf gezien. :-)

Zagreb in was ook nog wel een uitdaging maar gelukkig hield het toen zowat op met regenen en deed de GPS zijn werk goed. We zitten nu in het Moviehotel ook erg duur maar vandaag hadden we het echt verdiend en ohhhhhh wat is een warme dousche dan lekker!! Zagreb is een prachtige stad voor wat wij er nu in de gauwigheid van gezien hebben. T&W, CJ, is dit al een keer een kerstbestemming geweest?? Zo niet, dan op het lijstje zetten. Nu maar hopen en duimen dat het morgen weer gewoon droog is en dat ook al onze spullen, zeker de schoenen weer droog zijn. Jullie gaan het horen.

• 04 September 2007 - 18:38

Mieke:

En hier is het droog, af en toe een zonnetje, heerlijk en de komende dagen wordt het weer wat warmer kom maar gauw naar huis.

• 04 September 2007 - 19:45

Arnoud:

Zoals ze bij ons zeggen: "jullie zijn net twee verzopen katjes....."

• 04 September 2007 - 19:59

Frans En Rida:

Antonitta nog proficiat met je verjaardag. Weer wat anders als thuis vieren. Dus ook daar kan het wel eens regenen. Leuke foto in de (bar)restaurant. Hopelijk is het de laatste regenbui voor jullie. Nog veel fietsplezier en vooral genieten, met veel zon.

• 05 September 2007 - 06:05

Annemiek:

Snel bericht om te melden uit een koel, nat Ierland dat wij weer veilig thuis zijn aangekomen van down under en je van harte te feliciteren met je verjaardag. Weer een afsluiting! (7 weken fietsen en afzien soort stuiptrekking?lol). Misschien wij samen met Saartje in grandeur stijl volgend jaar? Monaco of zoiets?
    Anyways, have a good one, tske a stubby on me or a grapejuice and there's no flies on both of you. Good oath!

• 05 September 2007 - 06:27

Wendy:

Lijkt me ook wel wat voor een kerstbestemming. Hopen dan dat Ryanair een lijntje legt tussen Eindhoven en Zagreb!!!
    Wij zullen wat Eindhovense zon jullie kant opsturen, thuis hebben we het ten slotte de komende 3 weken toch niet nodig.....;0)

• 05 September 2007 - 07:21

Tzacor:

Wil je dan toch terug naar Zagreb om het kratje op te halen ;0)

Is zeker een interessant idee om te kijken of we daarnaar toe kunnen.

• 05 September 2007 - 11:30

Heidi Vd Heijden:

Antonita, nog van harte gefeliciteerd.
    En wat goed dat jullie de 2000 km al gepasseerd zijn. Ik doe het jullie niet na. Ons pap was kampioen altijd met 100 meter liggen. Altijd die flauwe grapjes he? ha ha
    Ik wens jullie samen heel veel plezier daar nog en ik geniet dagelijks van jullie avonturen. Erg leuk.
    Succes
    Groetjes van Heidi

• 05 September 2007 - 15:40

Helmien:

Ha Henk en Antonita, leuk om jullie site ook ff langs te struinen. wat een verhalen! geweldig om te lezen. Antonita, nog van harte.. tja wat je allemaal niet van een site haalt.. ;-). Albanie is dus nog goed bevallen?? hoop het. leuk om jullie te ontmoeten. lekker onverwachts.. Genietse nog van jullie hele onderneming! en ik hoop toch echt op beter weer voor jullie!
    Groetjes!

• 07 September 2007 - 09:39

Corjan:

Mag ik nog ff reageren op de reactie van Wendy. Kijk dat jullie op vakantie gaan, en dat hele kleine beetje zon dat we hier hebben, ook nog willen versturen dat is natuurlijk jullie zaak. Maar denk ook aan de thuisblijvers. Wij mogen toch ook wel nog een beetje zon ? ;-)

Niet tegenstaande, hoop ik natuurlijk dat voor Antonita en Henk ook de zon blijft schijnen, en er zo min mogelijk regen en wind op jullie pad komt...
    Dussss