grote stappen snel thuis, 94 km - Reisverslag uit Bihac, Bosnië en Herzegovina van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu grote stappen snel thuis, 94 km - Reisverslag uit Bihac, Bosnië en Herzegovina van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

grote stappen snel thuis, 94 km

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

01 September 2007 | Bosnië en Herzegovina, Bihac

Vanmorgen dus weer eens samen ontbijten aan de keukentafel in ons apartement. Henk had verse broodjes gehaald en we konden zelf koffie zetten dus dat voelde een beetje als thuis. Henk heeft gister de achter buitenband van de fiets van Antonita vervangen die bleek wat schade te hebben opgelopen. Zal toch niet gebeurd zijn op dat mooie tochtje achterdoor? Overigens deze band is ook al mee geweest naar Santiaga de Compostella dus die mocht ook versleten zijn.

Toen we naar beneden gingen om de fietsen weer op te tuigen regende het nog een beetje maar voor we echt op de fiets stapten was het droog. Dus regen jasjes weer uit. Het bleef wel zwaar bewolkt. Wij mochten meteen weer klimmen want Kljuc ligt op 235 meter. Er zou een pas zijn op 717 meter. Dat klopte maar na 100 meter dalen klom hij gewoon weer door naar 880. Mmmm ach ja we hadden toch niks anders te doen deze zaterdag. Hele dag gewoon lekker gereden en goed opgeschoten. Goede keus van ons om gister in Kljuc te blijven, volgende hotel lag na 38 km en dus na de klim. Dat was in dat regenweer nog een hele opgave geworden.

We kwamen al om even na 3 Bihac binnen en we hadden besloten hier te blijven omdat het toch een wat grotere en gezelligere plaats is. Vrij snel een goed pension gevonden en over tot het vaste ritueel. Kleren wassen en buiten hangen. We hebben nu een klein balkon en daar konden ook de kleren die gister niet helemaal goed gedroogd waren worden opgehangen. Aan het eind van de middag hadden we weer een lekker zonnetje dus het droogt er snel. We gingen op tijd op pad want we wilden een nieuwe reserve buitenband kopen. Helaas niet gelukt. Bihac is een stad die ligt aan de oevers van de rivier de Una. Er wordt hier veel geraft op de rivier en terrasjes en parkjes liggen allemaal aan de rivier. Ook hier weer een gezellige drukte op zaterdagavond. Onderweg naar Bihac kregen we de indruk dat er in deze omgeving heel erg veel vernield is in de oorlog, bijna om het huis is er een dichtgespijkerd of totaal vernield en op veel plekken zijn weer beschadigingen te zien door kogels etc.

Blijft leuk om te zien hoe mensen reageren op onze kleine karavaan. Veel duimen omhoog en zwaaien maar we hebben ook al een paar keer meegemaakt dat er iemand uit het raampje hangt om een foto van ons te maken!

We zien hier opvallend veel Skoda`s, komen die misschien hier ergens vandaan?
Dat zijn wel de echte fans die ons zelfs al googelend weten te vinden in het weekend!!
Nou we maken ons nu op voor de trip naar Plitvice hier 25 km vandaan waar we morgen onze "vrije dag" gaan doorbrengen. Niet echt bijzonder want Corjan was hier twee jaar geleden ook. Maar ja, dat krijg je nu wij steeds dichter bij huis komen. Zeg, fijne zondag allemaal en mocht je niets te doen hebben, in Zundert is het bloemencorso en daar is in elk geval een wagen zeer de moeite waard om te gaan bekijken!
Tot de volgende keer!!

• 02 September 2007 - 05:46

Andre Van Mierlo:

Wat een avontuur. Op momenten toch weer anders als je jezelf misschien vooraf voorgesteld zult hebben.
    Voor Meukerdur vandaag geen rustdag maar een loodzware etappe, die via de "Dutch Mountains" naar Appeltern voert om met een hoogteverschil van "nul" terug te keren in de Mortel.
    Veel bezienswaardigheden toegewenst.
    Groet, Andre

• 02 September 2007 - 11:36

Johan En Nellie:

Als je in Plitvice bent maak maar veel foto's heb ik ook gedaan het is er erg mooi
    Wij drinken een glaasje op je verjaardag Proost!

• 02 September 2007 - 11:38

Nellie:

Geweldig het lukt weer

• 02 September 2007 - 18:27

Gerard:

Echte bikkels zijn jullie. Petje af. Ik ben benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn. Antonita; alvast de feleicitaties van deze Job. Mooie leeftijd natuurlijk weer. Maak er iets speciaals van.

• 02 September 2007 - 21:18

Hieperdepiep Hoera:

Antonita wij wensen jouw samen met Henk een hele fijne verjaardag. Van harte gefeliciteerd. Geniet van de vrije dag en al het moois.
    Groetjes, Henry, Rina, Chiel, Harm en Lisa

• 03 September 2007 - 06:04

Fam. Manders:

Antonita van harte met je verjaardag en drie xxx (ook voor Henk)
    Maak er samen een hele fijne dag van! Wij drinken er hier wel eentje of meer op.
    Veel liefs.

Johan, Mieke, Els Hilde en Ireen.

• 03 September 2007 - 06:27

Tzacor:

En nogmaals gefeliciteerd!

• 03 September 2007 - 06:35

Arnoud:

Proficiat (zoals ze bij ons in het zuiden zeggen)Antonita!

Ik hoop dat jullie wat mooie foto's maken van Plitvice. Ik ben daar in 1989 (18 jaar geleden, pffff... ik word oud) geweest en vond het daar heel erg mooi. Sindsdien heb ik wat tegenstrijdige verhalen gehoord over de huidige staat van dit mooie gebied.

Veel plezier op jullie vrije dag!

• 03 September 2007 - 06:40

Rob:

Ha die baas. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zal wel een heel speciale worden......... Veel succes, plezier etc.
    Groeten, Rob

• 03 September 2007 - 06:43

Erik En Paula:

Hee buurtjes.
    Heeel hartelijk gefeliciteer en nog vele fietsjaren gewenst.
    We pakken er eentje op vanavond in Algarve.Gaan zo via Eindhoven vliegen, lekker handig.Suc6 verder.

• 03 September 2007 - 07:33

Leo:

Van harte gefeliciteerd.
    We zien het gebak nog wel 'n keertje verschijnen.
    Heel veel suc6 verder en geniet er van.

• 03 September 2007 - 07:37

Esmiralda:

Antonita, gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je het al een beetje gevierd op je vrije dag? Of kiezen jullie vandaag gewoon voor een goeie etappe? Of beide natuurlijk....

• 03 September 2007 - 09:19

Corjan En Aniek:

Komen jullie verhalen ook in boekvorm uit ? Je zou zo onderhand een mooi geillustreerd fietsverhaal kunnen maken. Verkopen aan de ANWB en later natuurlijk in allerlei vertalingen aan alle wegenbonden in de landen waar je geweest bent. Jaaa dat komt helemaal goed.
    Kunnen we ergens zien wat de afgelegde/nog af te leggen km's zijn ?
    Is wel leuk om de stand bij te houden.

Antonita, je hebt al een smsje als het goed is, maar anders, een hele fijne verjaardag vandaag ! en Henk ook natuurlijk.

• 03 September 2007 - 09:22

Wendy:

En ook via deze weg de beste wensen en 3 zoenen voor je verjaardag. Hieperdepiep..........!!! En we zullen er eentje op je drinken!

• 03 September 2007 - 11:44

Carolien En Dirk:

Ha die Antonita en Henk. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag daar in Bosnie! Bijzondere plek om je verjaardag te vieren! Veel plezier verder en we lezen de berichten wel weer; erg leuk!!

• 03 September 2007 - 13:00

De Louwkes:

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag van ben jo hilde hein en jolanda en verder nog een fijnedag toegewend met zijn tweetjes,

• 03 September 2007 - 13:50

Koen Arts:

Antonita en Henk,
    Gefeliciteerd en een heel fijne bijzondere verjaardag.

• 03 September 2007 - 14:55

Mjon En Henry:

(schoon)zus,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog hele vele mooie gezonde jaren.

Henk, gefeliciteerd met je vrouw.

Dat jullie samen nog vele van deze mooie reizen mogen ondernemen.

Mjon en Henry

• 03 September 2007 - 16:06

Martijn Koppen:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Lijkt me een bijzondere ervaring om je verjaardag op in Bosnie te vieren. Maak er een mooie dag van.

Groeten van Martijn

• 03 September 2007 - 16:12

Terence:

Hey Antonita, gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er samen een mooie dag van in Bosnie en geniet er lekker van. Ik zal er nog eentje drinken (thee, want de koffie is op hier in De Meern) op jouw gezondheid. Proost!

• 03 September 2007 - 16:34

Frans &annie:

van harte proficiat en nog vele gezonde jaren, veel fietsplezier,leuke reisverslagen,lekkere borreltjes of biertjes, kortom nog heel veel genieten samen met broertjelief.

• 03 September 2007 - 17:19

Anja En Gerrit:

Hallo daar,
    ook vanuit Duizel een proficiat.
    We pakken er een op hier.
    6-7 okt staat nog steeds.
    P.s kijk ook even bij de reacties op 27 aug. Onze Engels vrienden hebben wat voor jullie getypt.

• 03 September 2007 - 17:19

Corrie En Bram:

proficiat antonita
    en verder nog een goede reis terug.

• 03 September 2007 - 17:20

Anja En Gerrit:

Hier hun bericht.
    Alan andJean Gardner3 Sep 2007 19:16 uurHappy Birthday,Antonita. We are with Gerrit and Anja Bles and have been following your journey. We admire very much your courage and tenacity in undertaking this journey. Please ride safely and we will have a drink to celebrate your birthday with you.
    Best wishes from Alan and Jean (UK).

• 03 September 2007 - 17:21

Hilde De Louw:

Hé (tante) Antonita, gefeliciteerd met je verjaardag, geniet er nog maar lekker van, nu kan het nog! Ik lees jullie verhalen nog steeds regelmatig, echt leuk om te volgen. Groeten aan (ome) Henk en tot snel maar weer! Groetjes Hilde

• 04 September 2007 - 06:07

Anita En Theo:

Op 3 september moest ik om 6.30 opstaan. Ik denk even eerst Antonita feliciteren, dan ben ik de eerste.
    Ik zie nu een dag later dat het niet goed gegaan is. Dus hopelijk nu wel.
    Dus VAN HARTE en op naar de ....

Anita, Theo, Niels en Rick