Dat was het dan weer. - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Dat was het dan weer. - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Dat was het dan weer.

Door: Antonita

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

01 Maart 2019 | Nederland, Gemert

Reisverslag deel 7
Ach wat gaat de tijd toch snel. We zijn al weer terug in Nederland van 31 naar 13 graden. Ja we weten dat de temperaturen voor de Nederlandse begrippen hoog zijn maar het verschil blijft toch enorm.
We hadden een enorm leuke laatste week. Onder andere door de toevallige ontmoeting met Stefan een Duitsers die ook aan het fietsen was maar eigenlijk wel uit was op wat gezelschap na een aantal weken alleen.
We zijn dus inderdaad vanuit het noorden helemaal richting Katchnabury gefietst in 10 etappes. We konden niet de kortste routes nemen omdat daar geen hotels waren. Ook in de gebieden waar we nu reden kwamen we zelden of nooit een toerist tegen en was het erg rustig. Op een groot park waren we zelfs de enige gasten. De eerste dagen maakten we behoorlijke afstanden maar in het tweede deel van deze trip maakten we kortere etappes ook omdat het steeds warmer werd en we voor de grootste hitte binnen wilden zijn. Door de warmte deden we vanaf dan tot 17.00 meestal ook niet veel meer dan op de kamer in de airco wat rusten of rommelen.
In de plaats U-Thong wilden we een hotel zoeken en terwijl we stilstonden stopte Stefan, een Duitse fietser bij ons. Onze Wifi telefoon deed het niet meer en ook de batterij bleek leeg. Dus ik ging op pad om dat te fixen terwijl Henk bijpraatte met Stefan. Die heeft op de fiets al enorm veel tijd in Azië doorgebracht. Heel veel in Thailand waardoor hij ook een woordje Thais spreekt wat erg makkelijk is. Daarnaast was hij vaak in Nepal maar ook in China en Laos. We besloten samen een hotel te zoeken en liepen ’s avonds nog op en neer naar de stad om te eten. Daar troffen we een man die meegedaan had aan Thailand gots talent met een truc/techniek waarmee hij doppen van flesjes plopt. Met zijn ellenboog, knokkels, voet en hoofd. Uiteraard liet hij dat graag aan ons zien. Vooral de eerste keer was echt indrukwekkend omdat de dop omhoog schiet en in dit geval tegen een blikken dak aan. PANG!!
De volgende dag arriveerden we in Kanchanaburi. Stefan was al eerder gearriveerd, ons hotel daar was een boot. Het was allemaal wat verouderd maar wij hadden een kamer met aan twee kanten uitzicht over de rivier. Hier ligt de brug over de River Kwai die in de oorlog gebouwd werd in opdracht van de Japanners waarbij heel veel doden zijn gevallen door uitputting, slecht voeding, tropische ziektes en mishandeling door de Japanners. Wij bezochte de brug, de begraafplaats waar onder andere de KNIL militairen begraven liggen en het museum met veel foto’s die gemaakt zijn tijdens die periode. Dat moet geen pretje geweest zijn.
We fietsten vervolgens naar Ratchabury, 76km zuidelijker samen met Stefan en de laatste fietsdag reden we nog 35km naar een oud stationnetje vanwaar we de trein richting Bangkok namen. Dit is zo’n trein die bijna door de marktstalletjes rijdt. Er stonden heel veel mensen om dat te fotograferen. Wij zaten gelukkig in de trein. Halverwege houdt het spoor op, moet je een stukje fietsen, met een pontje mee en dan weer in de volgende trein stappen. Dat is met bepakking best even een gedoe maar ook weer heel speciaal. In Bangkok nog 6 km door de drukte naar het station en toen was het klaar wat fietsen betreft. De laatste dag zijn we nog even Bangkok in geweest, stukje China Town en even in de big city maar het is zo groot, zo onoverzichtelijk en buiten dan weer zo warm dat we het snel opgaven en teruggingen naar het hotel. Fietsen ingepakt, nog even wat gezwommen bij het hotel en er een rustige avond van gemaakt. De dag van vertrek om 5 uur de wekker want we moesten om 6 klaarstaan voor de taxi.
Toen was het in Nederland 23.00 uur. Op precies dat tijdstip liepen wij na een prima verlopen reis ons huis in Gemert weer binnen.
Het zit er weer op maar weer veel herinneringen aan een mooie trip.

• 01 Maart 2019 - 12:59

Sjaak En Anja:

Welkom Thuis.......al is het dan wel een groot verschil...van 31 naar 13 graden of kouder.........maar het was weer een mooi verslag......
    En nu weer ff uitrusten tot de volgende vakantie...hihihihi

• 01 Maart 2019 - 13:07

Yvonne Lutgerink:

Nou mooie reis gemaakt! Kanchanaburi vond ik ook erg indrukwekkend. En Bangkok erg druk, ik ben er deze keer met een grote boog omheen gegaan. Geniet nog lekker na van jullie mooie reis en ach, die temperatuur is weer snel normaal.

• 01 Maart 2019 - 13:11

Aniek:

Welkom thuis! Op naar carnaval?
    Indrukwekkend is Kanchanaburi, niet?
    Ik zou zeker de film hierover nog kijken

• 01 Maart 2019 - 17:27

Marieke:

• 02 Maart 2019 - 04:59

Anita:

Niet doen, hoor..., het leven en de wereld is veel te mooi.... Welkom thuis en lekker nagenieten!! Tot gauw! Xxx

• 04 Maart 2019 - 04:16

Belinda:

Mooi verslag ,mooie reis en weer welkom thuis. Net op tijd voor het carnaval.

Tot snel bij de NVOG :)