Een dagje op de fiets - Reisverslag uit Wat Sing, Thailand van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Een dagje op de fiets - Reisverslag uit Wat Sing, Thailand van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Een dagje op de fiets

Door: Antonita

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

18 Februari 2019 | Thailand, Wat Sing

Laat ik jullie eens een dagje op de fiets meenemen.
De wekker staat bij ons om kwart voor 7, één keer mag er gesnoozd worden maar daarna is het wakker worden. Meestal zit ik nog even rechtop in bed om op de telefoon te kijken of er nog wat gebeurd is in de wereld terwijl wij sliepen maar kwart over 7 zijn we er dan toch echt uit.
Als we ontbijt bij het verblijf hebben dan schieten we snel wat aan, ik gooi wat water door mijn gezicht en kam mijn haar waarna we richting ontbijt gaan. Wat dat is blijft een verrassing. Veelal is er wel een mogelijkheid om brood te roosteren en is er iets van jam. Vaak ook wel iets van gebakken ei en soms soep of een rijstgerecht. Ik heb het geprobeerd maar soep op nuchtere maag is voor mij toch echt een brug te ver, laat staan een rijstgerecht. Soms probeer ik nog een hapje als Henk het wel pakt. Ik houd zelf wel van cornflakes dus die heb ik ook vaak ik de tas zitten als er verder niet veel van mijn gading is. Flesje melk en klaar.
Terug op de kamer beginnen we met pakken, daarin zijn we inmiddels heel geroutineerd. Alles heeft een vaste plek en we weten wat bij wie hoort. Als het enigszins kan koken we water voor in de thermoskannen voor onderweg. Vandaag stond er heet water op de gang en konden we daarmee onze kannen vullen. Meestal staat er een waterkoker op de kamer. Na de final check gaan we richting fietsen. Die kunnen overal staan, op of bij de kamer, in een gang, in een garage maar soms ook gewoon buiten tegen de muur van het hotel. Henk is van het bepakken en doet dat snel en goed. Daarna Strava aanzetten (app die bijhoudt waar en hoeveel je fietst) bij mij op het horloge, bij Henk op zijn Garmin GPS apparaatje. Even controleren of de route goed in de Garmin zit en daar gaan we.
We proberen uiterlijk half 9 weg te zijn en dat moet nog wat vroeger worden want het wordt steeds warmer.
Henk geeft meestal onderweg aanwijzingen over wat er komt, over 400m links af of deze weg 8km volgen en we overleggen onderweg wat slim is qua route. Stukje om geeft soms een veel afwisselender weg dan de kortste route. Henk probeert zoveel mogelijk routes te vinden over rustige landbouwweggetjes. Als dat goed gaat krijgt Gerrit Bles (die de wegenkaart op de GPS heeft geregeld) complimenten, loopt de weg dood dan vinden we dat natuurlijk zijn schuld! Dat is flauwe kul maar zo ligt het in elk geval niet aan ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonita en Henk

We houden van lekker reizen op de fiets en laten daarvan anderen graag meegenieten. Henk en Antonita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 109079

Voorgaande reizen:

22 Juni 2022 - 14 Juni 2023

Van Alaska naar het zuiden!

03 Januari 2019 - 26 Februari 2019

Thailand

09 April 2018 - 07 Mei 2018

Sri Lanka

05 Oktober 2016 - 31 Maart 2017

Australië en Nieuw Zeeland 2016 - 2017

17 Maart 2011 - 14 April 2011

Aruba en Cuba

13 Maart 2010 - 09 April 2010

NOA Salta en omgeving

05 Augustus 2007 - 23 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: