mit 3000 km in die heimat, 103 km - Reisverslag uit Schöneck, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu mit 3000 km in die heimat, 103 km - Reisverslag uit Schöneck, Duitsland van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

mit 3000 km in die heimat, 103 km

Door: Corjan

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

16 September 2007 | Duitsland, Schöneck

Plaats, Schonecke ligt net over de grens in Duitsland.We begonnen met onze normale ochtendgymnastiek, een klim van 4 km. Lekker klimmetje. Inmiddels gewend aan de 12% klimmetjes werd het tijd voor het betere werk. Een afdaling met een bord 16%. Plat over de fiets en zoeven maar......wat is dat, weer zo'n bord.....18%....oeps maar nu naar boven!!! Snel, snel van allergrootste verzet terug naar het allerkleinste en zo worstelden wij ons Rabstein binnen. Een piepklein plaatsje wat al eeuwen stadsrechten heeft en natuurlijk prachtig ligt. We hebben er wat foto's gemaakt en gingen toen weer verder. We hadden een goede fietsdag. Het was nog steeds zwaar en er stond ook nu heel wat wind maar het ging gewoon goed. De meeste klimmen waren ook wat beter te doen niet zo erg het korte werk. Toch kwamen we niet heel snel vooruit. Via mooie binnenwegen kwamen we op de kruising met de grotere weg richting Karlovy Vary. Deze weg werd door een politiemannetje (net droog achter de oren) afgezet. Bleek er een prof wielerwedstrijd te zijn, nou da ar wachten wij wel even voor. 5 minuten later kwamen ze voorbij, voor ons weinig bekende ploegen behalve CCC. Achter de bezemwagen natuurlijk een file auto's maar uiteindelijk konden wij ook door. We pauzeerden ergens bij een tankstation in de harde wind, was geen erg goed idee maar ja, je moet een keer wat eten. We wilden net weer vertrekken toen de renners weer voorbij kwamen, nu de andere kant uit. Wij vervolgden onze weg naar Karlovy Vary dat laag ligt en je dus met een heerlijke vaart binnenrijdt. We hebben er even koffie gedronken maar de stad natuurlijk niet goed kunnen bekijken. Onze tocht ging verder richting Duitse Grens. We waren inmiddels via allerlei klimmetjes en afdalingen weer op 600 meter terecht gekomen. Op die hoogte reden we Duitsland binnen en we hebben nergens zo lang gewacht op de controle van onze paspoorten dan bij de grens met onze buren. Uiteindelijk mochten we door en we besloten nog een eindje verder te gaan naar Schoneck. We begonnen aan een klim en Henk meende dat het wel niet veel zou voorstellen want "we zaten al weer zo hoog". Ik had het al verwacht hoor, 4 km naar boven met een stijging van 200 meter waarbij het begin zeker 7 a 8%. Zo eindigden we de dag zoals we hem begonnen waren. Schoneck is iets van een wintersport stadje. Nu dus absoluut niks te doen. Goed pension waar we ook als enige waren. We hebben onze route door Duitsland vastgesteld en het lijkt er op dat we in 6 fietsdagen in Kevelaer kunnen zijn dus dan kunnen we nog een rustdag nemen onderweg. We houden het voorlopig op Kassel.

• 17 September 2007 - 17:35

Martien En Maria:

Hallo Henk en Antonita wij komen van vakantie terug en zien dat jullie alweer in Duitsland zitten. Nog veel succes.
    Groetjes

• 17 September 2007 - 17:36

Corrieenbram:

zo bijna thuis jullie hebben een geweldig reis verslag gegeven voor ons is het natuurlijk ook fijn dat we tzacor en wendy nu kunnen volgen nog veel fiets plezier en goede reis terug.

• 17 September 2007 - 19:03

Marleen:

jullie komen wel weer heel dichtbij huis zeg. Hopen dat het weer een beetje mee zit de laatste week. Geniet er nog even lekker van....of zijn jullie alweer bezig met plannen voor een volgende tocht?

• 17 September 2007 - 19:52

Mia:

Hoi Henk en Antonita. Ons Heidi had me jullie site doorgemaild, dus ik volg jullie al van het begin af aan. Erg leuk om jullie belevenissen die zo boeiend geschreven zijn, te lezen.
    Ik wens jullie nog veel fietsplezier en succes met de laatste loodjes.
    Groetjes Mia Adriaans

• 17 September 2007 - 21:04

Anja:

hoi,hoi
    het begint alweer op te schieten nog een paar daagjes en dan zijn jullie weer op nederlandse grond,hopelijk nemen jullie nog wat mooi weer mee,zodat je het hier niet te koud vind..
    groetjes anja r

• 18 September 2007 - 08:15

Esmiralda:

Eindbestemming komt dichterbij! Hou vol en tot volgende week!

• 18 September 2007 - 11:17

Mieke:

Waar ik u zo benieuwd naar ben is of het fietsen nu nog steeds echt leuk is......

• 18 September 2007 - 12:48

Leo:

Hopelijk heb je nu 'n beetje conditie opgedaan.
    Op 11 okt. organiseer ik 'n MTB tocht voor DIM en GITS-BS-SZ.
    Ben je er ook bij Antonita of denk je dat je dit nog niet aankunt?

• 18 September 2007 - 17:21

Anja En Gerrit:

't Einde komt steeds dichterbij gekunt al wir bekant Gêmerts praoten en dan verstan ze oe ok nog ok, un klein bietje.
    Wij zijn ook aan het trainen. Anja 's..... voor achter op de motor. Ze begint al wat te wennen.
    We volgen met plezier jullie verrichtingen en gaan dan lekker in ons eigen bedje liggen.
    Houdoe

• 18 September 2007 - 18:24

Reinier:

Huh, wat? Nog even via Belgie?

• 18 September 2007 - 20:00

Frans En Annie:

nog effe volhouden hè, het is nu nog maar een eitje voor jullie, de laatste kilometers....jullie zitten nog vol energie volgens mij, en met zoveel ondersteunende berichten komt het helemaal goed,dus toi toi toi

• 18 September 2007 - 21:33

Buurtjes:

Kumt er eindelijk wir us een bietje leve op het Louwhofke volgende week!!!!We zullen de verhalen met een flesje wijn s aan gaan horen.Bid voor ons in Kevelaer,en we gaan jullie zien binnenkort. E & P

• 19 September 2007 - 04:52

Andre:

Hoi Henk en Antonita,
    De laatste topje naar huis zullen langzaam afvlakken. Het is misschien wel even wennen als je weer op het vlakke gaat fietsen. Goeje Reis.

• 19 September 2007 - 13:08

Tzacor En Wendy:

Ik zou eens de currywurst proberen met zo'n heerlijke grote Weisse Schneider. Of heeft dat dan weer niets met fietsen te maken?