start in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu start in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

start in BA

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

17 Maart 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Zaterdag 13 maart Thuis – Amsterdam – Rome – Buenos Aires
Eindelijk is het zover, onze trip naar Argentinie. Wendy brengt ons naar Schiphol en we zijn er ruim op tijd. Onze vlucht vertrekt zelfs enkele minuten voor tijd naar Rome. Tranfer verloopt ook prima en zo stijgen we rond half 11 op voor de lange vlucht naar BA. Na een rondje eten gaan de lichten uit en begint de lange lange nacht. Terwijl onze fietsclub al weer op de Mortel in koerst wordt het bij ons eindelijk licht en ontstaat er weer enige bedrijvigheid. De vlucht ging veelal over land, dus na europa dwars doorkruist te hebben vlogen we nog heel lang over Afrika en maakten een korte doorsteek over de Atlantische oceaan.
Zondag 14 maart
Na aankomst staan we lang in de rij voor de paspoortcontrole maar daarna gaat het snel. De koffers zijn er al en zo ontmoeten we onze chauffeur met zijn bordje met Antonita erop.
Bij ons hotel nog een extra ontbijt, in Nederland is het al weer lunchtijd, waarna we de stad in trekken. Dichtbij is de metro en we kunnen, zittend in de eerste wagon, mee kijken wat de bestuurder voor zich ziet.
We kregen het advies om naar de wijk San Telmo te gaan die makkelijk te bereiken is van het Plaza del Mayo. Avenu Defensa is een enorm lange straat met allemaal kraampjes met veelal handgemaakte spullen en muziek. Het is niet druk, lekker weer, kortom heerlijk om daar te lopen.
Om half 3 ontmoeten we Patrick vd Doef, een Nederlander die een reisboek geschreven heeft over Argentinie. En er nu een groot deel van het jaar woont en rondleidingen geeft aan met name Nederlanders. Hij neemt ons mee op een wandeling door de stad en omdat het zondag is kunnen we onder andere rondlopen in het werkpaleis van de president Christina Kirchner. We drinken koffie in een echt grand café met een heerlijke sfeer waarna we onze wandeling aan de vaak europees aandoende stad voortzetten. We eindigen in en tangocafé waar groepen mensen echt hele hoeveelheden lekkers op schalen wegwerken. Koeken, taartjes, wrapsachtige hapjes etc.
Na ons in het hotel even opgefrist te hebben gaan we in de buurt nog ergens wat eten. Het is een leuk informeel eetcafé en we laten ons de fles wijn die we besteld hebben goed smaken. Zo is het toch al weer snel half 11 en zijn we deze eerste dag heel goed doorgekomen.
Onze eerste indruk is dat BA een rustige relaxte stad is maar dat kan morgen, als de werkweek weer begint, natuurlijk nog wel veranderen.
Maandag 15 maart Buenos Aires
Heerlijk geslapen dus eigenlijk direct in het ritme. Na een heerlijk ontbijtje en een rustige start gaan we rond 11 uur op pas. Met de metro opnieuw naar Plaza del Mayo en van daaruit naar de straat met de naam Florida. Dit is een brede winkelstraat die eindeloos lang lijkt. Hier begint een route uit het boekje van Patrick vd Doef dat we al eerder gekocht hadden. We lopen deze route helemaal af en bekijken de bijzondere panden. Aan het einde komen we bij het San Martin park, mooi en rustig en omdat het wat hoger ligt heb je een mooi uitzicht op de omgeving. We besluiten in de wijk te gaan lunchen, dicht bij het water. Er is daar een brede wandelpromenade met allemaal restaurantjes. Ik probeer de echte Argentijnse empanada’s, klein maar fijn. Daarna verder gewandeld richting fietsverhuur. Het is heerlijk weer, niet te warm niet te koud. Zeker in de zon is het heerlijk. Na een lekkere bak koffie starten we onze biketoer op een soort oranje omafiets . Een dichtbijliggende natuurgebied is helaas op maandag gesloten maar ook de route langs de kust met een brede boulevard is heel mooi om te fietsen. De route is een fietsroute met veelal echt fietspaden. Ze zijn hier begonnen het fietsen te promoten. Het is af en toe wel wat zoeken maar je krijgt zo wel veel meer te zien. Terug wordt het nog een beetje een race tegen de klok om op tijd terug te zijn, ze sluiten om 7. We wandelen terug naar het centrum en drinken koffie in een beroemd oud koffiehuis Tortoni waar in een zaal achterin ook de tango wordt gedanst. Met weinig honger keren we met de metro terug in de buurt van ons hotel. We besluiten toch nog een hapje te gaan eten alleen het door ons uitgekozen gerecht blijken als het ware twee broodjes Hamburger te zijn met twee soorten vlees, een gebakken ei, sla, tomaat kortom, zoals mijn vader zou zeggen : “een hele boterham!”
Dinsdag 16 maart BA naar Salta
We beginnen de dag met het bezichtigen van het kerkhof van Recoleta waar de zerken complete bouwwerken zijn en sommigen ook als kunstobject worden beschouwd. Natuurlijk bezoeken we even het graf van Evita Peron. Van daaruit lopen we door een wijk met een heel andere uitstraling dan we tot nu toe zagen door naar een andere fietsenverhuur om van daaruit weer een ander deel van de stad te bekijken. Het is weer een heel relaxte tocht met veel parken. Wel zijn er veel eenrichtingswegen dus je moet steeds goed opletten om niet tegen het verkeer in te rijden. Alhoewel de zon niet veel sterker lijkt verkleurd onze huid vandaag toch wel een beetje. Tegen 5 uur zijn we terug bij het hotel, sluiten de koffers en het hoofdstuk Buenos Aires: Salta daar was het om begonnen en daar naar toe gaat nu de reis.

• 17 Maart 2010 - 14:56

Mjon En Henry:

Ha die Antonita en Henk,

Fijn te horen dat jullie gearriveerd zijn in BA. Waar jullie dan ook nog opgewacht worden door een man met een bordje "Antonita". Goed geregeld zusje!

Nu gaat de reis echt beginnen. We zien uit naar jullie verhalen van jullie avonturen.

Wij gaan vanavond een borrel drinken op Bart zijn verjaardag. (de kaart is gearriveerd en hij is erg leuk!)

Veel plezier nog en we zullen jullie volgen.

dikke kus en knuffel van ons.

• 17 Maart 2010 - 16:07

Dora Vd Velden (cor:

geweldig om te lezen
    geniet lekker van al het mooi's

• 17 Maart 2010 - 17:25

Corrie En Bram:

TEN EERSTE WENSEN WIJ JULLIE EEN FIJNE REIS TOE EN ZIEN DE KOMENDE WEKEN UIT NAAR JULLIE VERHALEN EN NOG VRIENDELIJK BEDANKT VOOR DE LEUKE KAART VOOR ONS VEERTIGSTE HUWELIJKS DAG GROETJES UIT TILBURG

• 17 Maart 2010 - 17:30

Nellie En Johan:

Ik vindt het weer heel leuk om de reis via jullie verslag mee te beleven.
    De stad BA heb je op je gemak rond gefietst,en bekeken maar nu komt het echte werk.
    groetjes uit gemert waar we vanmiddag al heerlijk in het zonnetje hebben gezeten

• 17 Maart 2010 - 19:42

C&A:

Relaxte start in BA, we zijn benieuwd naar het vervolg.

Groetjes C&A

• 17 Maart 2010 - 20:06

Johan En Mieke:

Hallo,

Ik moet zeggen als ik dit lees krijg ik het gevoel dat ik ook deel uitmaak van de reis.
    Het lijkt me geweldig om daar in dat werelddeel ook rond te kijken en te praten met de argentijnen. Wij trainen hier op zee niveau, maar voor jullie liggen er nog enkele mooie hoogtepuntjes in het verschiet. Ik kan wel al verklappen, dat jullie volgend jaar ook rond fietsen in kleding waarop ook een stallenbouwer op vermeld staat. gr johan en mieke, ook namens onze 3 meiden een heel fijn verblijf in argentinie.

• 17 Maart 2010 - 21:39

Wendy En Tzacor:

Fijn hoor 2 auto's voor de deur....
    Ben blij dat jullie die ellenlange vlucht goed zijn doorgekomen. We kijken uit naar nog veel leuke verhalen.

• 18 Maart 2010 - 17:58

Jurgen:

Goed om te lezen dat jullie lekker de sfeer van Buenos Aires hebben kunnen opsnuiven.

Veel plezier op de puna's daar in het noorden.

• 19 Maart 2010 - 07:59

Judith Wouters:

Hey Antonita en Henk,

wat een gave reis en leuke fotoos!!
    Geniet er maar lekker van! Ik blijf jullie volgen!

Groetjes uit een regenachtig Holland

• 19 Maart 2010 - 09:15

Esmiralda:

Hey Henk en Antonita,

Klinkt allemaal goed hoor! Veel plezier. Hier zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor een feestje voor de aankomende "Abraham".

Groeten Es en de rest

• 21 Maart 2010 - 16:08

Johan En Mieke:

Hallo,

Ik vind het maar verdacht stil daar in Argentinie, zijn ze in een uithoek terecht gekomen, waar geen moderne communicatie mogelijkheden zijn.
    Wij hebben ondertussen op deze zondag een nieuw record banden plakken gevestigd in onze club historie, liefst 7 stuks op een rit van 92 km.

Hopenlijk is dit niet de reden van jullie stilte.

gr johan en mieke en uiteraard de kids