Nog niks te melden, gewoon luieren - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu Nog niks te melden, gewoon luieren - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Antonita en Henk Louw - WaarBenJij.nu

Nog niks te melden, gewoon luieren

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antonita en Henk

21 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Aruba
Na een lange vlucht arriveerden we aan het begin van de avond op Aruba. Wendy's zusje Leonie en haar vriend Pavel stonden ons al op te wachten en brachten ons met fietsen en al naar ons huisje in Noord. Noord is een plaats op het eiland die, je raadt het al, in het noorden ligt. Tot onze verrassing regende het dat het goot hoewel de temperatuur erg aangenaam was.
Ons huisje is een heerlijke bungalow met ruime slaapkamers die ieder een eigen badkamer hebben.
We hebben nog een tijdlang buiten gezeten maar zochten in verband met het tijdsverschil tegen tienen ons bed op.
Voor het ontbijt konden we dichtbij alles krijgen wat nodig is en veel Nederlandse merken staan hier gewoon in het schap.
Deze eerste dag, de Arubaanse nationale dag van het volkslied en de vlag, haalden we onze huurauto op en bezochten we Willemstad. Daarna reden we door naar het deel dat noordoostelijk van onze verblijfplaats ligt. We wandelden door Oranjestad en zagen een enorm cruiseschip voor anker liggen echt mega groot.  Je ziet in Oranjestad nog veel huisjes in een koloniale Nederlandse steil. We reden naar het uiterste westen maar intussen regende het dat het goot dus daar hebben we niet zoveel van gezien. Een eind verder bezochten we de Alto Vista kapel, op zich niet veel bijzonders maar ligt wel heel mooi en de afdaling naar de zee is de moeite. We aten in een Nederlands restaurant Bingo maar ook toen regende het pijpenstelen. De rit er naartoe en vandaan was door de regenpoelen op de weg een uitdaging, het water stroomde onder de deur door en ook aan de bovenkant van de deur lekte het.

Voor zaterdag hadden we met z'n zessen een trip naar Curacao geboekt en moesten we dus vroeg uit de veren. Het is maar een half uur vliegen en zo reden we om 9 uur
al in ons huurbusje het vliegveld af richting Willemstad. Dit is een erg levendige stad met naast de toeristische winkeltjes voldoende markten om het gevoel van een authentiek Caribisch eiland
Curacao heeft een grote haven en daarom zijn er twee bijzondere bruggen. De ene is een pontonbrug die dus weg geschoven kan worden, de andere is enorm hoog zodat de grote zeeschepen er onderdoor kunnen varen.
Na een heerlijk ontbijt reden we richting het noorden. Curacao is opvallend groen en heuvelachtig. Op Flamingobaai hebben we wat foto's gemaakt van flamingo's. Het waren er wat minder dan verwacht maar het blijft een wonderlijk gezicht dat ze kunnen blijven staan op een poot.
vervolgens door naar het nationaal park Shete Boka waar we twee trails gelopen hebben naar een natuurlijke brug en naar een soort grot waar je de golven door een spleet in het gesteente tegen de rotsen zag slaan gecombineerd met het licht van de zon dat je ook door de spleet zag was dit een heel bijzonder gezicht.
Aan het einde van de middag keerden we terug op Aruba en tot onze verbazing had het er die dag weer flink geregent. Alle dagen.....regen op Aruba.
We aten in een echt Arubaans restaurantje, eigenlijk meer een takeaway tentje maar je kon er zitten. Na die heerlijke maaltijd hadden we het wel weer gehad voor de dag en na een afsluitend biertje op ons heerlijke overkapte terras, waar de temperatuur nog altijd heerlijk was, zochten we ons bed weer op.
De zondag brachten Henk en ik heerlijk relaxt door op ons persoonlijke terras met de boeken en kaarten van Cuba om onze reis verder uit te stippelen. Tzacor en Wendy gingen met Leonie en Pavel aan de andere kant van het eiland zwemmen. In de avond in de stad gegeten en uiteraard een afsluitend biertje thuis. Inmiddels goed tot rust gekomen!!

• 21 Maart 2011 - 20:24

Louis Jegerings:

Hoezo niks te melden.....gewoon weer een A4tje vol!!! Het lukt wel weer met jullie, geniet ervan en veul plezier. gr Louis

• 21 Maart 2011 - 21:40

Mjon En Henry:

Hoi Antonita, Henk, Tzacor en Wendy,

We krijgen toch wel het idee dat jullie genieten, ondanks de regenbuitjes. Bij ons is het heerlijk weer, droog, zonnetje schijnt. Oke, wel iets frisser als op Aruba, maar dat mag de pret niet drukken.

Geniet ervan en blijf ons verblijden met jullie reisverhalen.

dikke kus en knuffel van ons

• 22 Maart 2011 - 05:51

Corjan En Aniek:

Ciao pinda's! We zijn erg benieuwd naar jullie persoonlijke terras ;-)
    Groetjes aan T&W en P&L.

• 22 Maart 2011 - 07:57

SMieke Interpolis:

Regen op Aruba, zon in Nederland... ;) Toch zou ik graag met jullie ruilen!!

GENIET!

• 22 Maart 2011 - 09:36

Anja En Gerrit:

Hallo daar aan de andere kant,
    ik ga geen a-4tje volschrijven als ik niks te melden heb.
    Hier gaat alles goed ook met de twee dames. Wel een opgewonden buurhond.
    Ook hier zon en als we de temp. voor en namiddag bij elkaar optellen komen we ook richting 25 graden. Ennn wel droog hier.
    Gaan nu langzamerhand beginnen aan de voorbereiding van ons "restaurant"
    Veel plezier nog

• 23 Maart 2011 - 16:08

Corjan En Aniek:

Getver regen ;-) Dat verminderd het jaloerse gevoel een heel klein beetje.
    Veel plezier nog daar Ik zag dat het in Cuba wel heel zonig was en 27 °C
    Groeten aan T&W en P&L
    Komen er ook nog foto's aan ?

• 31 Maart 2011 - 03:40

Leonie:

Proost, ik heb jullie gevonden!
    kalabashi maar doen dan?
    Hoe bevalt het in Cuba?